Gå til innhold

245 comeback-prosjekt !

Ranger emnet

Mar240

Anbefalte innlegg

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Haagmanns karosserikitt.

Det er sånn kunstig gummigreier. Blir potte tett. Har det rundt sveiseskjøtene både på undersiden og oversiden.

Ah... Hvor får man kjøpt slikt, og hva ligger det på i pris?

Hvordan tåler det fukt og slikt? Tenker på at man har tectyl under bilen, og bare innerteppe over inni..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen fikk du ut sideruten bak? Er så redd for og drite meg ut og sprekke ruta jeg:P

Du tar en flat skrutrekker og vipper kanten på lista fra innersiden og dytter den over den stål kanten. Så dytter du bare litt og litt bortover rundt hele. Da skal det bare være å presse ruta forsiktig utover.

-Volvo 245 GLE `87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah... Hvor får man kjøpt slikt, og hva ligger det på i pris?

Hvordan tåler det fukt og slikt? Tenker på at man har tectyl under bilen, og bare innerteppe over inni..

Det tåler alt. Derfor jeg har brukt det for at det skal bli 100% tett der det er sveisa. Trenger vel ikke ha på noe mer på innsiden egentlig. Kanskje jeg skal lakke over. På utsiden spruter jeg bare på med bodysafe. (tectyl)

Er ikke helt sikker jeg men tror det er 150kr for en litersboks tror jeg på mekonomen.

-Volvo 245 GLE `87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Et middel som limer og fuger det meste...det jeg pleier å gjøre for at ingen skal kunne se at listene er limt er at jeg legger dobbelsidig teip øverst på baksiden (slik det er originalt fra fabrikk) og limer resten...greia er at med dibbelsidig teip så gir den etter med årenes løp, slik at listene løsner i kantene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider