Gå til innhold

Fjerne Swirls med scratchX?

Ranger emnet

Knarvik

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ganske ny innen dette, og lurer på følgende:

Jeg har litt swirls og vil prøve å fjerne dette med ScratchX. Ser for meg at det vil ta lang tid å gjøre dette for hånd med pad. Har en Biltema poleringsmaskin liggende, og lurer på om jeg kan bruke den: Biltema Norge

Ser på maskinen at jeg har forskjellige hastigheter: fra 1200 - 3200rpm. Noen som har erfaringer? Hva slags pader bør jeg bruke på maskinen evt?

I og med jeg ikke har noe særlig erfaring med maskin er det kanskje tryggest å prøve å gjøre dette for hånd? Andre produkter som er bedre til det kanskje?

Bilen er VW Passat 2000 Grønn Metallic.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er ganske ny innen dette, og lurer på følgende:

Jeg har litt swirls og vil prøve å fjerne dette med ScratchX. Ser for meg at det vil ta lang tid å gjøre dette for hånd med pad. Har en Biltema poleringsmaskin liggende, og lurer på om jeg kan bruke den: Biltema Norge

Ser på maskinen at jeg har forskjellige hastigheter: fra 1200 - 3200rpm. Noen som har erfaringer? Hva slags pader bør jeg bruke på maskinen evt?

I og med jeg ikke har noe særlig erfaring med maskin er det kanskje tryggest å prøve å gjøre dette for hånd? Andre produkter som er bedre til det kanskje?

Bilen er VW Passat 2000 Grønn Metallic.

Takker for svar

Min anbefaling:

Menzerna PO 106FF - 375,- : Scandic Shine AS, Velkommen til vår nettbutikk

Lake country smart css 6.5 Pads Ora - 115,- : Scandic Shine AS, Velkommen til vår nettbutikk

Lake country smart css 6.5 Pads White - 115,- : Scandic Shine AS, Velkommen til vår nettbutikk

Evt. denne:

Flex 3403 VRG polermaskin liten 1300w 1100-3700 o/min - 4850,- : Scandic Shine AS, Velkommen til vår nettbutikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menzerna 106ff kan du bruke med DA maskin (sånn som du har) men gir best resultat med roterende.

Hvis du skal bruke den du har må du kjøpe andre pads f.eks hvit og orange cyclo pads: Cyclo Pads Orange 2-pack - 90,- : Scandic Shine AS, Velkommen til vår nettbutikk

Her har jeg brukt 106ff m/hvit css pad og roterende (ikka DA) fra biltema.

http://i267.photobucket.com/albums/ii291/trogha/IMG_1701.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg da bruke Biltema maskinen og hvit og orange cyclo pads sammen med:

Meguiar Deep Crystal Paint Cleaner eller ScratchX ? Dette har jeg allerede stående:)

Tenker da at jeg går over med maskin der hvor swirls er værst, og for hånd på resten?

Takker for at dere deler kunnskapen/erfaringer med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller ikke anbefale å bruke de produktene med maskin.

Du kan klare å fjerne noe med DC paint cleaner men det er ikke mye, dessuten har en del VW mye hardere klarlakk en "vanlige" biler og det gjør ikke jobben enklere akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider