Zikosu Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 fått beskjed om at jeg har fått ei sprekk i blokka på min Mondeo 1,8l 16v DOHC og lurer på om det virkelig er nødvendig å bytte hele motoren eller om det finnes noe middel eller noe til å tette sprekken?? ville det feks funke med stålepoxy??har sett de har det på biltema... vil nok bli så jeg bytter motoren etterhvert,men har ikke råd akkurat nå og ser etter en nødløsning...:helpme: Siter '99 Mitsubishi Galant 2,0tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vag 3 diesel purke Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 det kommer egentlig helt ann på hvor i blokka den har sprekt.? Siter golf 3 tdk:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsR Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Gaffateip og sparkel løser problemet =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
afen Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Gaffateip og sparkel løser problemet =) ER DU GAL? Nei, her er det bare en ting som hjelper, og det er branntettingsmiddel. Det blir jo flere hundre grader i motoren når den tenner, og vanlig sparkel smelter! Nei, her må du ringe firesafe og bestille en tube Siter 1987 Audi 90 Quattro 1969 Volvo Amazon Low class, low budget, high octane! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vag 3 diesel purke Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 du må tenke på at det er mange bar trykk i blokka. og olje. å jeg tror ikke sparkel og gaffa vil holde mange km. men funker nok hvis du skal ned i gata å kjøpe kebab ;) Siter golf 3 tdk:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsR Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Gal, nei? Gaffa løser alt. Meeen, for å fikse det helt må nok en ny blokk til. Er vel snakk om rundt et par-tre tusen for en god blokk (brukt). Er jobben å få byttet den du virkelig må punge ut for. Edit: JA, jeg kødda faktisk når jeg anbefalte gaffa og sparkel =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 motorkode? har en stk blokk liggende. FYDB/FYDA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Ford Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 kjøp en komplett motor så flytter du bare over :) enkelt og greit Siter -Ford Sierra 2,8i drifter -Ford Sierra 2,0 prosjekt -Ford Scorpio 2,9i bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zikosu Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 okei...er motorkode RKA på den... ingen som har erfaring med stålepoxy eller kjemisk metall altså?? Siter '99 Mitsubishi Galant 2,0tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 hvis skaden sitter på en mindre kritisk plass, så kan man alltids PRØVE å sveise. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zikosu Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 hva kan deifneres som mindre kritisk plass da??er sånn omtrent midt under den nesderste delen...vanskelig å forklare... Siter '99 Mitsubishi Galant 2,0tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsR Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Et bilde sier mer enn tusen ord? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 okei...er motorkode RKA på den...ingen som har erfaring med stålepoxy eller kjemisk metall altså?? vet om en som brukte kjemisk metall på en mopedsylinder, det fungerte faktisk! :D det var en vannavkjølt sylinder og. hadde sprukket så det rant ut vann. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zikosu Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 skal prøve med noe greier idag... vet et bilde ville hjulpet,men vanskelig å få tatt bilde under bilen...noe jeg har nevnt før...sklir ikke akkurat inn under bilen når jeg skal føde innen en måneds tid... :jackinbox: Siter '99 Mitsubishi Galant 2,0tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Støpestål eller støpealu blokk? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg