Gå til innhold

Har kjøpt meg en Opel Kadett 1974 mod 1.2

Ranger emnet

Kaduttkarn

Anbefalte innlegg

• Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg vært litt inaktiv her ;p

kom så fram til det at jeg ikke fant termostaten :p

noen som kan vise meg på et bilde av motoren min på side 1#

å eventuelt har link til en side hvor alt av varmeapparatet er skrevet opp ( av koblinger av ledninger osv)

for å få sjekka at alt er som det skal

http://www.Omc.no

Opel Kadett C 1974 1.2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termostaten sitter vel under der den øverste slangen på radiatoren går innpå motoren. Der er det også en blå ledning til vanntemp. Så er det bare og følge alle vannledninger fram til varmeapp og der er det en sann klump som du styrer hvor varmt det skal være inni bilen. Styrer vel mengden vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ikkje du tak i det ellernoe på biltema ellernoe der dei selger eksosdeler? eller tenkte eg heilt feil nå..har vertfall en delebil ståendes som e nesten komplett så sleng ut ett bilde av den tingen du skal bytte ut så har eg kansje noe,, står helt stillt for meg nå hva eksosmanifoil var hehe! :S

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ;p en kompis av meg jobber med sveising å har sveisa masse eksos anlegg med tia ;p så han skal få prøve å fixe det ;p så får se om jeg blir nødt til å kjøpe ny :p må på eu kontroll asap så :S

bilde av manifolden ;p eller det jeg iallefall har blitt fortalt er manifolden ;p

cellphone_1209995187.jpg

Opel Kadett C 1974 1.2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er ikke den som er bakerst :p er den som ligger før den siste lyd demperen :p om det har noe å si ;p

den dere trur nok det skal gå an å sveise ja, far min sveisa gamlelydpemperen min,puss litt reint,skjær ut ei metalplate som dekker hullet og sveis rundt sånn det blit tett fks:) eller bare hiv på en annen lyd demper fks..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har eg gjort 100 ganger.. ta en tyn ca 0.75 plate lit støre en hulle tar først mye tyk eksos sparkel runt hul osv. (husk hreinskjær for rust osv. leger plate bytten over så punkt og bank, punkt og bank ev lit eksos sparkel vist må.

heilt til du har platen 100 opptil og alt er tett. ikke store sveiser bare piteliten punkt om gangen.. no problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei takk ;p men en kompis av meg skulle sveise det for meg så regner med at det blir skrudd på igjen imorgen :))

likevel ;p fått meg sub å forsterker for tida ;p blir kicker 6x9 hatthyllehøytalere iløpet av månden å ny spiller :))

cellphone_1210095740.jpg

Måtte legge ut dette bilde ;p syns det var stilig ;DD

cellphone_1210095726.jpg

Opel Kadett C 1974 1.2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider