Gå til innhold

Street Legal i Tromsø 31 mai?

Ranger emnet

ørn

Anbefalte innlegg

Har snappet opp rykter om at det blir street legal i Tromsø, på flyplassen lørdag 31 mai en gang på kvelden. Skal visst være noen "gromme" biler og sykler som stiller dersom det ordner seg.... Flere som har hørt noe om dette?

Hadde vært dritkult å fått dette til Tromsø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snappet opp rykter om at det blir street legal i Tromsø, på flyplassen lørdag 31 mai en gang på kvelden. Skal visst være noen "gromme" biler og sykler som stiller dersom det ordner seg.... Flere som har hørt noe om dette?

Hadde vært dritkult å fått dette til Tromsø

Det hørtes nå veldig merkelig ut at noen skulle få tillatelse til siden flystripa skal være klar 24t i døgnet for ambulansefly.

I tillegg er det jo kommersiell trafikk fram til nærmere midnatt hver dag der vil jeg tro.

Men for all del, dette hadde vært sinnsykt rått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes nå veldig merkelig ut at noen skulle få tillatelse til siden flystripa skal være klar 24t i døgnet for ambulansefly.

I tillegg er det jo kommersiell trafikk fram til nærmere midnatt hver dag der vil jeg tro.

Men for all del, dette hadde vært sinnsykt rått!

Trur det er am-car klubben som prøver og få til dettan:)

Han jeg snakket virket seriøs.

Det hadde vært kult da ,skal høre me han om han vet nokka mer ang dettan.

Har du hørt nokka om dettan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem er klar over at det er løp på ACR da, selv om det ikke står i termin-listen til Amcar...

Men løpet på ACR er vel ikke med i den nord-norske cupen?

Når det gjelder fly-trafikken under løpet så er det nettopp slike ting som skal avklares nå fremover.

Dersom området er slik som de håper, så vil ikke løpet påvirke letting og landing av fly, heller ikke ambulanse-flyet.

Dersom ikke dette fungerer, så vil man kanskje ha mindre opphold i løpet for letting og landing av fly. På en lørdags kveld så er det veldig begrenset med trafikk på Langnes lufthavn:)

Kan også bli aktuelt med oppvisningskjøring fra andre "bilsport-grener" dersom forholdene på flyplassen tillater det. Blant annet kommer det i disse dager en Camaro med ca. 1100 hk uten gass (1450 med gass) til Tromsø, som Lasse på Harley Davidsson har kjøpt. At denne kanskje kjører oppvisning bør ikke være en bombe, da blant annet Lasse er med å arrangere dette.

Det snakkes også om å kontakte andre "aktuelle" biler / sjåfører i andre "grener" når mer faller på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si med rimelig sikkerhet at det ikke går an å drive å kjøre mellom trafikk av rutefly.

Hele området må nemmelig sikkerhetsklareres etter slik kjøring.

Klart man kan gå sikkerhetssjekke alle bilene før dette.

Men da skal man å ha kontroll på dem under landing.

Etter at komersiell trafikk er over for dagen så kan det godt gå å gjøre noe slikt.

Men man kan ikke stenge flyplassen for Luftambulansen.

Å jeg ser for meg at det er en del trafikk med den der hele døgnet.

Så det kan vel bli vannskelig.

Men for all del. Jeg håper dere får det til. er mye morsom man kan gjøre på en flystripe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hmmmmm..... Når vi nå sitter med fasiten i handa, å har gjenomført det FØRSTE dragstevne i Tromsø noen sinne, så er det bare rart å se hvor mange som var skeptisk. Første gang vi ringte Avinor så fikk vi vite at "dette skulle vel la seg gjennomføre". Det var bare det at INGEN hadde spurt dem før ! Tenk det, her har man trodd i alle år at det ikke gikk an, så visste det seg at faktisk ingen hadde SPURT dem om det lot seg gjøre.Ryktene som har gått i alle år, om at dette ikke ville gå an på Trmsø Lufthavn var altså bare rykter... Moralen må jo være "Ingenting ordner seg for den som ikke prøver?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider