Gå til innhold

Ny caddy på meg!

Ranger emnet

Rochmann

Anbefalte innlegg

Da bestillte sjefen firmabil til meg igår, og det ble da en speller ny caddy, 2.0 tdi med 140 hester. Farge er black magic pearl, og utstyrsnivå er trend plus eller noe sånt. Har bare sett på bilde av bilen og merka meg en sharkfin antenne på taket, men vet ellers ingenting om bilen.. Noen som har litt info om åssen den er?

Gjerne litt om utstyrsnivå og diverse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

6trinns kasse,går som ei kule, samme motor du får i f eks passat,men Litt vektforksjell!! ;) , er vell webasto på den pga antenna. Er jo en arbeidsbil så er ikke lagt vekt på støydemping fra lasterom,som gjelder samtlige varebiler. Visst det ikke er bestilt "røykepakke" til den så følger det desverre ikke med 12V uttak i askebeger... 16"hjul,får ikke på 15 pga bremser. så du kan i bunn og grunn glede deg og takke sjefen for at det ikke blei 105 hk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hehe... Har fått bilen nå, og den drar ganske bra til å være kasse bil! Er ett par audier, volvoer, bmw`er og sånt som har fått seg en overraskelse gitt. Testet den mot en 105 tdi med dsg, og den forsvant bak meg! Alt i alt en sprek bil. Som er mer lik en personbil når det gjelder kjøreegenskaper, enn andre kassebiler!

Men nå kommer ett annet spørsmål:

Siden bilen her sto som utstillingsbil, og sjefen min bare gikk inn og sa at han skulle ha den sprekeste caddyen så fort som mulig, så ble ikke alt jeg skulle ønske å ha på den montert... Har fått ordnet en del av det nå, men tåkelys foran er en liten utfordring, og møller skulle ha 13600(!!!!) for ettermontering. Noen som vet åssen det gjøres? Det er canbus styring til lysene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe tenker de er sjalu ja :-P

Du kan jo kontakte hellanor (hella) og høre om de har ferdig sett liggendes. og eventuelt bestille de plastdekslene som har hull for tåkelys i fra møller om de ikke følger med, skal ikke vere så dyre vil jeg tro. kosta ca 100kr stk for min bil, men er en passat 3bg vesrjon.

også legger du opp et eget ledningsnett for lysene via rele og trekker kabel for bryter inn i kupè. :)

Du kan og få tak i en touran front som er "bolt on" på caddy :) gjør seg på de bilene iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hella er sikkert ikke ett dumt sted å gå! Hørtes ganske grei ut den løsningen der! Ja, touranfronten er skitkul på caddy! Har vurdert det litt, men er jo firmabil, som vi bytter ut hvert 2-3 år, så får se hvordan det blir! Skal ihvertfall ha litt mer felg på sommerhjula, og bruke de som er på nå til vinter.... Fikk jo levert 16" stålfelger der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takktakk!

Tenkte å kontakte hella imorgen, og få kjøpt de deksla ja!

Klart det blir xenon, blir også blå parklys til tenker jeg.

Nei, er ikke lakkerte fangere på den desverre, men med all lukeparkeringa jeg har i byen, og alle som ikke klarer å lukeparkere, så er det nesten like greit.. Hehe.. Pratet forresten med en kamerat nå, som lurte på om leg ikke bare kunne bruke kabla til tåkelyset bak, og sette de på foran, så kan jeg jo bare bruke den bryteren som sitter der. Høres kanskje litt jall ut men.... Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takktakk!

Tenkte å kontakte hella imorgen, og få kjøpt de deksla ja!

Klart det blir xenon, blir også blå parklys til tenker jeg.

Nei, er ikke lakkerte fangere på den desverre, men med all lukeparkeringa jeg har i byen, og alle som ikke klarer å lukeparkere, så er det nesten like greit.. Hehe.. Pratet forresten med en kamerat nå, som lurte på om leg ikke bare kunne bruke kabla til tåkelyset bak, og sette de på foran, så kan jeg jo bare bruke den bryteren som sitter der. Høres kanskje litt jall ut men.... Hva syns dere?

Det blir kult vettu:thumb

Litt skeptisk på det med tåkelysene, men sikkert en mulighet. Du bør vel ha tåkelysen bak i orden også? Så alt er som det skal.

Jeg ville ha gjort(skal gjøre) legge opp eget med bryter utenom.

Mener å huske at det ikke var så mye for ny bryter med tåkelys heller men. Morten med "taurancaddylac'n" gjorde det, men kjørte det ikke gjennom canbus tror jeg :wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kufanger hadde blitt bra! Driver og titter på det, så får se i løpet av sommeren.... Delskinn ja.... HTS heter det.... Hehe.... De leverer jo helt knall skreddersydde trekk til bilen. Men var litt herk å montere bra selv, men ordnet seg tilslutt! Absolutt å anbefale, for setene er ikka alltid like pene i fargen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider