Gå til innhold

Sæther Racing:Omega Steinmetz. EDS 3,5 ( Sesong 2011 er planlagt )

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

Kan jo skrive litt i tråden er da.

 

Fått lagt opp strømkabler og phonokabler, og montert en activ sub i bagasjen. Skrudde opp diverese deksler og fikk skjult ledningene veldigt bra, ble helt grei lyd for som holder i bøtter og spann for meg.

 

Omegan skal til taks til tirsdag på NAF, og motparten sitt forsikringselskap har tatt på seg skylden for skaden.

 

BMW'n jeg kjøpte får jeg byttet mot en C20LET motor som jeg skal ha i omegan tenkte jeg.

Og er på Leting etter en fin getrag 265 kasse og adapterplate til xe/let. Så hvis noen veit noe om dette hadde vært flott :)

 

Klør i fingra etter og fått begynnt og reparert skaden. Men har jo hele vintern på meg :ratatatat

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei ellers takk, Skal ha meg en calibra 4x4 til vinterbil tenkte jeg, må bare finne et bra eksemplar. Tenkte og legge litt penger i den og kjøpe en fin bil i god stand. Og begynne og bruke som bruksbil, Omegan skal jo bli rææssser bil nå hehe

 

Jeg vaska og støvsugde bilen godt i dag, så da er den klar til taks. Skrev også en liste av hvilke deler som er skadet, den ble en full side gidt. :( mye små skavanker.

 

Så i morgen kjører jeg MB270 :) og pappa skal få kjøre Omega haha NAF er i kjellern på jobben hans, så fant ut at den var enklest slikt.

 

Lurer på om far er flau når han kommer inn i garasje annlegg med harry omega hehe

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også pratet med JMA på stord, og de tar montering, og oppkoblingen av motor.

 

Det blir montert Datasprut og 3 tum hele veien. Koster litt med like greit og få fagfolk til og gjøre dette sikkligt, En at jeg begynner med jalla løsninger og tull.

 

Bilen blir ikke mappet der, men skal få gjort den når den er godkjent med LET så tenkte jeg begynne og få tak i litt grovere innmatt og forsterke dritten.

 

bytte stempler og råder, bolter, sende inn toppen til overhaling, nye ventiltettinger osv.

 

Har ikke helt bestemt hvordan topp pakking jeg skal gå for, men får hvordan ting utvilker seg, har jo som sagt ikke fått tak i motor enda, Så dette er bare planer jeg har,

 

Skal hvertfall montert Coiloversene KW v.2 i vinter, plukka ut v6 og lakkert motorrom, reparert skaden bak, lakkere diverse deler. frontfanger,bakfanger, bakplate, ja

 

uuuuff masse og gjøre. Masse penger trenger jeg også.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut, virker som du også har lyst å gjøre akuratt det samme som broren din :P

 

Min bror du kjøpte orginalt en turbo bil. Det eneste du gjør er og oppgrader litt hehe ;) Så lenge jeg kjører fra skroten din er jeg glad hehe

 

Du vet dette har potensiale til å bli Norges feteste Omega B, om du ser bort fra de som er bygd utelukkende av super-proffer og trimselskaper?

 

Takk :) Store ord hehe, Ja Rates omegan er jo litt vaskligt og toppe, kan man jo si, godkjent med 890hk eller noe. skjønner ikke hvordan han fikk til det,

 

får jeg tilslutt en strøken bil, med ca.450 holdbare hester og drivverk, Så er jeg fornøyd.

Men det kan ta noen år. og noen 1000 lapper fattigere.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dette kommer å bli en litt større sak enn vanlig takst siden den har vært under ombygning og restaurering. Det kommer kanskje å bli en sak mellom forsikrings selskapene og eier, for og finne en løsning av verdi/kondemnering.

 

Dette er derfor det suger å kræsje med en ombygd bil, hvor mye verdi har blitt plassert i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår