Gå til innhold

Sæther Racing:Omega Steinmetz. EDS 3,5 ( Sesong 2011 er planlagt )

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

Hei!! Driftige som vanlig!! Nydeli den omegaen din,blir bra med kromma kant på felgane!!

Har ett spørsmål: Korleis blei lysbilde,framom bilen med dei nye lyktene dine(dei med angel eyes),i forhold til dei forrige du hadde på..??

 

:)takk, Lysbildet er vedligt likt i forhold til vanlige depo liselampene som jeg hadde før. Men har ennå ikke sett noen justerings skrue på lampene. SKAL DET IKKE VÆRE DET PÅ DISSE LAMPENE? de er jo E-merket.

 

Gratulerer med ny motor, skal bli spennandes å sjå kor månge gamp det blir:D

Husk og spyl Omegaen godt i vinter so saltet ikkje drep den:)

 

Takk, Slapp av har vaskomania, vasker bilen hver dag. Etter jeg har brukt den. Blir mobbet av kompiser at lakken snart blir slitt bort fordi jeg vasker bilen så mye. Klarer ikke og se den møkkete.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og jeg satser på rundt 350 driftsikkre hester på hjula. Når jeg får den neddi, Men er litt usikker på vilket oppsett jeg skal kjøre på. Men datasprut blir det hvertfall. Men hvilken Oppsett jeg skal kjøre på, hvet jeg heller ikke. Litt mye og velge mellom.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal legg om 17 tum vinterdekk i morgen med dimmen 225/55, trodde dette kom til og se helt jævligt ut, så leita opp litt bilder på nettet med biler med det. Og ser ikke helt ille ut.

 

Denne har 225/55 17-

 

96max3.jpg

 

Og har vært litt i tenkte boksen i dag. Og dette kom jeg fram til. Fornuftigt?

 

Tror jeg skaffer en "ny" travers. Demonterer den gamle komplett. Tørmonterer motor og slik på traveresen, Slik at jeg får motorfester på riktig plass iforhold til kasse osv. Så alt er lijnet opp og bra. Har ikke hørt om noen som putter i LET på V6 traveres før så litt spent på dette. 4syl travers og 6syl travers er ulik hvertfall har jeg fått vite.

 

Og er på utkikk om dagen etter en tremec t600 kasse og et manta 1.8s clutsj hus.

 

Bruker de pengene jeg har nå på / Girkasse eller innmat til LET motoren.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lagt om dekka i dag å skulle montere de, sefølgelig gikk felgen imot coiloversen. hmmm var sån passe irritert da ;) Men Men.

 

Fikk kjøpt i 3tum rør på tema i går. Så da skal jeg snart begynne og snekkre sammen eksos for LET/V6

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker de pengene jeg har nå på / Girkasse eller innmat til LET motoren.

 

Mye byr du da? Har en ny Tremec TKO 600 i eske, 1800 clutch hus fra manta ferdig ombygd hos Protrim samt komplett Protrim clutch laget til 500 hk låst inne i hvelvet. Mangler kun mellomaksel da så er du i mål :P

Opel Manta B-Gt 86.mod med innslag av C20LET, TREMEC, AEROMOTIVE, SPARCO, FORGE, EARLS, RECARO, SPAX, IRMSCHER, LEUXMAL

VW Boble 1303S 1973.mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendt PM.

 

Da er jeg tilbake etter og ha spikkret en hel haug av paller i fengsel :P

 

Kommer med en liten update etterpå. Har fått gjort litt smått, og kjøpt ny bruksbil. Så omegan venter på en liten runde tørr vei så jeg får kjørt den til verkstedet og polert den og kjørt den hjem ,Så den kan stå ny polert i garasjen.

 

Skal plukke av skilta på den, Og den kommer nok til og stå uten skilt hele neste år, da jeg har litt arbe og penge sparing til jeg kommer helt i mål

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldtok en forumbruker

 

Har smått begynnt verhaling av C20let motor'n som skal inn i omegan.

 

Tenkte og sende inn toppen til overhaling. Og bytte Reg reim,vannpumpe, dynamoreim og noe annet smått.

Før jeg begynner og forsterke motor, tenkte jeg og få den start på den og montert den i bilen, ( muligens godkjent den også )

 

Litt bilder av motor,

 

3d98b5be53b986b045d911cb277c5236.jpg

 

77961437c3418de7d07a34c9576cc242.jpg

 

Og bilder av nye bruksbilen.

 

En calibra 2000 16v 150hk import fra italia 2004. 1993-

Bilen har gått beskjedene 150 000km og jentekjørt, 2 eiere. Bilen er i veldig god stand :)

 

Jeg har fått byttet plugger og olje/filter, Og har bestilt 4 nye skiver og nye klosser rundt om. Så får jeg byttet dette har jeg en bruksbil, jeg slipper og skru på alt for mye. Så jeg har tid til Omegan.

 

litt bilder av Calibran.

 

ad4666506c7274dbf959adb1ea8c94b7.jpg

 

62ed00ccbb41d0ef6d617209b1c7fe1b.jpg

 

d270d83069153bdaa89ceed807a4049d.jpg

 

c028038b44e233203f1084b869d72cc6.jpg

 

24c3bfbf35bcb2c01ad1143ebd80f3f7.jpg

 

9a1f9207113eb956ed7d436d6f95cc1c.jpg

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentekjørt. Ja vil nesten si det er posetivt, da clutsjen er bra på den. (Så da er jeg fornøyd) og de gangene den var over 3000rpm, var vel 2 ganger i skuddåret. Da hun sikkert klarte og bom gire eller noe. ;)

 

takk skal du ha, blir sikkert en driftsikker og bra bil. Bruker helt greit med bensin. Og stor plass i combi coupen også. Så da får jeg inn meste av deler til omegan. Så vil si den er praksis også :)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår