Gå til innhold

Kjøpe e46, litt spørsmål

Ranger emnet

mart90

Anbefalte innlegg

Hei,

Har planer om å kjøpe meg en e46 som min første bil nå i nærmeste framtid, lurte ved den anledning på om dere har noen innvendinger eller tips angående det:)

Lurte også på hva jeg bør gjøre angående styling av bilen.

Og det siste men ganske viktig er anlegget, duger det som står i? Hva kan jeg gjøre med det? Og hva må jeg gjøre for å få koblet til en iPhone til anlegget på best mulig måte..

Ble kanskje litt mye på en gang men håper noen gidder å hjelpe meg her:) Veldig nervøs nå som det nærmer seg min første bil:P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hadde vært kjekt hvis noen hadde mer å bidra med her:)

Lurer på hva jeg bør se etter når jeg skal kjøpe bilen..

Og er det lett å lage en bra stereo i bilen? Bør jeg bytte ut spilleren? Ser for meg kun front høyttalere og sub.. Ikke bakhøyttalere. Er det mulig å ha en sub (eller to) uten å bruke for mye bagasjeplass og sperre skiluken (som kommer til å bli brukt aktivt)?

Håper noen som har erfaring med denne bilen gidder å ta seg tid til å svare:)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det business spiller du har? Det er i seg selv en kvalitetsspiller. Minus: spiller ikke mp3, ikke linjeutganger, dårlig eq-options. Pluss: kler bilen(dashbordet) BEST. Spør du meg skal ikke denne byttes ut, men folk har forskjellige synspunkter her selvfølgelig. Har du multiratt btw?

Lett å lage stereo i bilen? å lage/bygge stereo i bil(samme om det er Mazda 323 eller BMW e46) er krevende om man har krav over gjennomsnittet. Det er som er litt synd med e46 er at det kan være vanskelig å få bassen frem i cupeen, men heldigvis finnes det flere alternativer for å angripe dette problemet.

Skal du ha mest mulig bagasjeplass er det bare å bygge en lukket kasseløsning, da kreves det ikke så stort kassevolum.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Kan ikke si jeg har så veldig store krav til stereoen.. Men vil jo at det skal være bra lyd og trøkk i det da.. Bør jeg kjøpe en forsterker (hvis det går an i det hele tatt:P)?

Og går det an å kun ha 2 fronthøyttalere og en eller 2 subber bak? Har dere noen merker å anbefale (ikke det dyreste og beste, men godt over gj.snittet)?

Beklager dumme spm. men er totalt nybegynner på bilm og hvertfall stereo:P

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plastik styling på e46 er fy-fy... hehe ikke det smaken er som baken.. skal være m-teck2 lav med feite 18-19 tommere. har selv en og syntes selv den er "deilig slik" hehe.. når det gjelder stereo. så har jeg bytta ut alle org. høytalere med rocford frontsett i org høytaler plasereinger også bak. en sub bak der jeg stjeler signal fra en høytaler bak, siden det ikke er linje utganger på oginal spillern. dette fungerer men, det er en veldig liten forsterker i spillern så den bør byttes ut. men legg ut en tråd på bilstereo forumet. så får du helt sikkert gode råd og svar. også hjelp til å finne de rette elementene og delene til den rette prisen. good luck

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Takk for svar:)

Kan ikke si jeg har så veldig store krav til stereoen.. Men vil jo at det skal være bra lyd og trøkk i det da.. Bør jeg kjøpe en forsterker (hvis det går an i det hele tatt:P)?

Og går det an å kun ha 2 fronthøyttalere og en eller 2 subber bak? Har dere noen merker å anbefale (ikke det dyreste og beste, men godt over gj.snittet)?

Beklager dumme spm. men er totalt nybegynner på bilm og hvertfall stereo:P

Takker for svar:)

Glemte helt dennne tråden jeg...Sub og forsterker kan du ha baki ja, ikke noe i veien for det. Fronthøytalerne kan du bytte ut, men det hadde ikke vært først pri hos MEG i den bilen der.

Å begynne å anbefale merker er igrunn litt håpløst. Så om du sier hva du forventer av lyd, og ca hvor mye penger det dreier seg om, er det mye enklere.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer ikke noe sånn ekstremt av anlegget, vil at det skal være bra lyd og grei bass. En del bedre enn originalt hvertfall.. Har vel egentlig ikke tenkt å legge i så veldig mye penger, men la oss si; hva kan jeg gjøre for 5000? Holder det til greie fronthøyttalere, sub (og forsterker?) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider