Gå til innhold

tuning til mercedes ??


MBE200

Anbefalte innlegg

Billigst og minst "hassle": selge og kjøpe bil med større motor

 

Nest billigst og plug and play: kjøpe vrakbil med størr motor og flytte over. Regn med litt pes på biltilsynet

 

Turbokonvertering: må ha ny innmat, minimum stempler. Smidde kommer på mellom 5000 og 8000 tipper jeg. Muligens råder til 1500-2000 pr stk også. Da er du oppe i over 10 lapper allerede. Siden du spør om det er mye jobb å bytte over motor, regner jeg med du ikke har særlig erfaring med skruing, og da må du vel ha noen til å gå over motor for deg også.

Skal du ha det holdbart må du ha du ha datasprut, og bare mapping av det kommer på ca 10 lapper.

I tillegg må du turbo, grenrør, intercooler med rør og slanger, dumpventil og wastegate, og nei de billigste turboene på ebay duger ikke. Det er en grunn til at de er billige.

 

Gå på Amazon og finn boka som heter noe sånt som maximum boost og er skrevet av Corky Bell

 

 

mn, den bilen har jeg lagt mye arbeid i:P

jeg vil HELST UNGÅ og måtte skifte motor. dårlig erfaring med skruing har jeg IKKE. HAr bygt ba em MB E190 fra cratch. Fikk den i deler. Så, skruing et ikke noe problem.

Men da, spør jeg deg, om du vet av noen steder hvor jeg kan få tak i en vrak bil eller motor. Skifte motor er ikke noe problem.

Mn, det jeg lurar da igjen på, er at det er så mye sensorer. Vis jeg finner en motor uten alle disse sensorene. Hva gjør jeg?

 

Motoren er en insprøytning motor. Selv, trodde jeg det var en forgassre motor, men det er det ikke.

Hvordan er overgangen fra innsprøytning til forgasser?

 

mn takk for svaret:P gav meg mye informasjon.

btw: har ikke villet kjøpe den billigste turboen på ebay heller;)

min bil. mine regler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mer HK får du som sagt med turbo eller kompressor.

Med kompressor så har du HK helt fra starten av.

 

Såg du den svenske siden med turbomanifoiler og turbo?

WELCOME

 

rått<3

fatt en turbo som er lagt for min bil:P en E200

takker så mye.

mn, bare fortsett og kom med tips fordet.

min bil. mine regler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vel ha intercooler også (som passer i bilen uten å kutte bort noe), og ikke minst en ok wastegate (ikke noe plastikk dritt).

 

vet du hvor jeg kan få tak i det da?

og hvoa prisen vil bli?? =P

 

wastegate i plastikk.... NEI!!!!! det sier seg selv:P

min bil. mine regler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjektet ditt er ikke unikt.

Er flere i MB Entusiastklubb som har drevet med både turbokonvertering, bytte til større motorer og turbokonvertering av de nye og større motorene. (og da seff både bygging av datasprut og konvertering med ferdigbygde datasprut)

Går en god og lang tråd inne på ene medlemsdelen på forumet. Dvs at man må være medlem i MB Entusiastklubb for å få tilgang til den.. ;)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjektet ditt er ikke unikt.

Er flere i MB Entusiastklubb som har drevet med både turbokonvertering, bytte til større motorer og turbokonvertering av de nye og større motorene. (og da seff både bygging av datasprut og konvertering med ferdigbygde datasprut)

Går en god og lang tråd inne på ene medlemsdelen på forumet. Dvs at man må være medlem i MB Entusiastklubb for å få tilgang til den.. ;)

 

mn, jeg skal ikke bytte til større motor;)

skal bruke orginal motoren som er i bilen ;)

det er det som er poenget:P de fleste bytter til en 260, 300 og oppover. Jeg skal ha min 200 motor:P

min bil. mine regler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så les hva jeg skriver da..

Mange som har turbokonvertert originalmotorer, mange som har bytta motorer og mange som har bytta motorer og turbokonvertert den nye..

 

Det jeg mener er at det er mange folk med erfaring på området. Både på turbokonverteringer og annet.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så les hva jeg skriver da..

Mange som har turbokonvertert originalmotorer, mange som har bytta motorer og mange som har bytta motorer og turbokonvertert den nye..

 

Det jeg mener er at det er mange folk med erfaring på området. Både på turbokonverteringer og annet.

 

men vis du hører hva jeg sier;)

200 er forskleig fra 260 og oppover.

jeg skal beholde motoren, skal høre om omprogramering av motoren OSV.

får c m tiden

min bil. mine regler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolitere som din har blitt trimmet i bøtter og spann tidligere når det ikke fantes så mye vrak/delebiler tilgjengelig. Det vi prøver å forklare er at det er BILLIGERE å kjøpe en komplett delebil enn å trimme motoren din på en holdbar måte. Klart du kan hive på turbo og gi gass, men det holder ikke lenge.

230TE/-84 & 280SE/-80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolitere som din har blitt trimmet i bøtter og spann tidligere når det ikke fantes så mye vrak/delebiler tilgjengelig. Det vi prøver å forklare er at det er BILLIGERE å kjøpe en komplett delebil enn å trimme motoren din på en holdbar måte. Klart du kan hive på turbo og gi gass, men det holder ikke lenge.

 

bilig vet jeg at det ikke blir=)

mn, er også på jakt etter noen "enkle" måter:P

som jeg sier, tar imot ALT av råd=) har sett meg omkring også. det er ikke mange 300/320 delebiler.

 

vis jeg monterer noe på motoren, så har jeg faktisk peiling på at det må være holdbart. Så det ikke ryker etter 200 mil. ;)

min bil. mine regler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår