Mixerman Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Jeg har en 940GL, 91-92 modell. Bilen har vært alle tiders, men nå begynner det å skje ting. Bilen har gått 280.000 km. Det første bilen begynte med var at turtallet gikk opp og ned. fikk beskjed om å skifte luftmassemåleren. Bilen gikk greit et par dager, men så begynte problemet igjen. Nå har det begynt å skyte/puffe i spjeldhuset. Bilen nekter også å gå på tomgang. Så fort jeg kommer inn i et kryss, stopper motoren. Lambdasonde tegnet har i hele denne perioden lyst i dashbordet. Hva tror dere kara som har peiling?? Mvh Børge Finstad Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 enten har du defekt lambdasonde PGA defekt LMM.... eller så har du rett og slett en vakum-lekkasje i innsuget ditt :) PRøv med litt startgass på innsugs-pakningen mot toppen, og hør etter endring i motor-turtall ;) Dog, er ganske sikker på at du må bytte lambda. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mixerman Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Takk skal du ha for svar! Men har lambdasonden noe å si? Motorlyden i bilen er heller ikke så bra...brummer mye mer enn vanlig. Kan være smart og skifte lambdasonde uansett kanskje. Jeg har vel heller ikke skiftet fordelerlokk.. Børge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 lamdaen kan ha noe og si ja. Den er jo med og styre blandingsforholdet Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mixerman Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Tenker jeg kjøper en ny sonde på Biltema. Man får jo 6 sonder der for hva en orginal koster. Hva slags sonde skal jeg ha? De har vist ikke noe spesifikke sonder for Volvo...bare med forskjellige gjenger, og med forskjellig antall ledninger. Jeg har en B230FB motor.. Børge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.