Gå til innhold

Benga lakk å vanlig lakk

Ranger emnet


Kaduttkarn

Anbefalte innlegg

Hey

 

Lurte bare på ting her som jeg har lest rundt omkring men ikke sett noe fast bestemt at det er sant.

 

 

her er problemet,

Om bilen er lakkert med benga lakk,

har det seg sånn da at om jeg pusser ned bare litt (begalakken vises fortsatt da) å lakkerer over med vanlig lakk,

vil lakken som jeg sprayer på begynne å koke osv eller ?

for har en bil som jeg vil lakkere men den er lakkert i bengalakk.

 

så ville sjekke dette før jeg begynte på noe som helst :)

 

Takker for alle svar som kommer :)

http://www.Omc.no

 

Opel Kadett C 1974 1.2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går ann å sandblåse ett helt karosseri, men er mye etterarbeid. Må blåses med en veldig fin sand på lite lufttrykk og med veldi mye vinkel på blåseutstyre, ikke blåse med munnstykke rett mot platen men "liggende" etter det vist du skjønner hva jeg mener.

 

Selv ville jeg heller kjøpt meg så grovt papir som mulig til en rondellmaskin å slipt bort bengalakken, for sandblåser du bilen må du legge ett tynt lag med spakkel over hele. Mindre etterarbeid med rondell.

 

 

Kos deg med slipingen, glad det ikke er min jobb! :)

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at 3k billakk koker når du sprøyter det på ferdig tørka/herdet bengallakk?.. trodde dette bare var tilvelle ved vått-vått sprøyting jeg?... det finnes vel også grunning/sprutsparkel som kan legges utpå bengalakk, også 3k billakk oppå?

 

jeg har aldri gjort dette selv, men jeg bruker et par strøk 'plastic padding sprutspackel' som grunning og våt sliper dette før det blir lakkert med billak. blir kjemperesultat av det!

men som sagt, har aldri prøvd det oppå bengalakk!

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;2157337']sikker på at 3k billakk koker når du sprøyter det på ferdig tørka/herdet bengallakk?.. trodde dette bare var tilvelle ved vått-vått sprøyting jeg?... det finnes vel også grunning/sprutsparkel som kan legges utpå bengalakk' date=' også 3k billakk oppå?

 

jeg har aldri gjort dette selv, men jeg bruker et par strøk 'plastic padding sprutspackel' som grunning og våt sliper dette før det blir lakkert med billak. blir kjemperesultat av det!

men som sagt, har aldri prøvd det oppå bengalakk![/quote']

 

Er det 3 sjikts lakk du mener, eller kansje 2K lakk ?? Baselakk er 1K og fåes i 2 sjikt, 3 sjikt, 4sjikt, 2K lakk er en 1 sjikts lakk, 2K betyr atden består av to komponenter, den ene komponenten er selve lakken, og den andre komponenten er herderen.

Og sprøytesparkel, eller sprutspackel som du kaller den, hører ikke hjemme på en bil i moderne tid, pga at den suger vann som en svamp, og behøver en non sanding, vått i vått, sealer grunning før en kan legge lakk på den for å få et godkjent resultat, slipefyller er det som er det beste å bruke om en trenger en grunning med fyllende egenskaper.

Kokingen kommer av at det er to forkjellige typer basis i oppbyggningen av produktene, og dei tåler ikke hverandre, derfor reagerer dei med hverandre, selv om bengan er tørr

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 3 sjikts lakk du mener, eller kansje 2K lakk ?? Baselakk er 1K og fåes i 2 sjikt, 3 sjikt, 4sjikt, 2K lakk er en 1 sjikts lakk, 2K betyr atden består av to komponenter, den ene komponenten er selve lakken, og den andre komponenten er herderen.

Og sprøytesparkel, eller sprutspackel som du kaller den, hører ikke hjemme på en bil i moderne tid, pga at den suger vann som en svamp, og behøver en non sanding, vått i vått, sealer grunning før en kan legge lakk på den for å få et godkjent resultat, slipefyller er det som er det beste å bruke om en trenger en grunning med fyllende egenskaper.

Kokingen kommer av at det er to forkjellige typer basis i oppbyggningen av produktene, og dei tåler ikke hverandre, derfor reagerer dei med hverandre, selv om bengan er tørr

 

tenkte vel for såvidt 3k som i farge, tynner og herder :)

 

jeg har kun selv sprøyta med slik.. De på lakkforretningen sa det ikke var nødvendig med klarlakk på den fargen jeg har på bilen, så det delene jeg har lakket sjøl er bare 3k lakk uten ekstra klarlakk:P hva de gjør på versted har jeg ingen aning om:P

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;2157952']tenkte vel for såvidt 3k som i farge' date=' tynner og herder :)

 

jeg har kun selv sprøyta med slik.. De på lakkforretningen sa det ikke var nødvendig med klarlakk på den fargen jeg har på bilen, så det delene jeg har lakket sjøl er bare 3k lakk uten ekstra klarlakk:P hva de gjør på versted har jeg ingen aning om:P[/quote']

 

3K finnes ikke, det heter 2K, tynner blir ikke beregnet som en komponent

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3K finnes ikke, det heter 2K, tynner blir ikke beregnet som en komponent

 

Einstellzusats står det iallefall på Glasso sine kanner :) kloke hoder skjønner da at det ikke er et eget komponent... iallefall fagfolk skjønner såppas... :)

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår