Gå til innhold

Benga lakk å vanlig lakk

Ranger emnet


Kaduttkarn

Anbefalte innlegg

Men! Det funker og å pusse litt ned på bengaen. Lakke hele bilen med Motip sinkgrunning, for så å la denne tørke noen århundrer, før du kan legge på filler, grunning og lakk:)

 

står fortsatt på spørsmålet om det går ann å legge vanlig lakk oppå Bengalakk ;p

 

Noen som har funnet ut om det faktisk går ann uten at det koker osv ?

 

hakke funnet noen svar ellers på nett så :S

 

Ja

Funker fint! Koker ikke. Holdbarhet derimot, kan kanskje diskuteres. Men det går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har også hørt dette koker, men om du sliper ned bilen din(matter hele bilen med 240/320 pappir, å så legger på en no sanding grunning, først ett tynt heft strøk, for og seale bengaen, å så som grunning må det jo gå.

 

Bosscat vet nok dette bedre enn meg men, noen plast typer (termoplast)(A) må man jo seale før man lakker for og forhindre reaksjon, har ikke prep art eller boka her jeg er nå så.

 

Men bead lock eller bosscat vet garantert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. ja takker for svar iallefall :)

 

Får se hva det blir til når jeg har fått meg noe mer penger osv å hatt bilen en stund før jeg begynner med lakkering av bilen :)

 

 

Men det joCCe sa hørtes jo egentlig fornuftig ut så blir vel gjerne det jeg kommer fram til om ikke det blir noe problemer med det ? :p

http://www.Omc.no

 

Opel Kadett C 1974 1.2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter spent å venter til noen som er ferdig utdanna svarer. Men vet man kan legge en sealer over det meste for og få det overlakker bart så :D Finnes jo så mye bra på markede nå at litt benga kan jo ikke stoppe bilbrosjektet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benga lakk er vel om jeg ikke tar helt feil enkomponent.. altså den inneholder ikke herder.. så grunnen til at den tørker er bare fordi "tynneren" i bengaen tørker opp. Det er et problem hvis du legger vanlig lakk over. Dette vil koke, det samme gjelder hvis man har brukt sprayboks lakk. må slipes helt bort. går også ann å satse på å slipe bengaen matt og legge grunning over hele.. men det er ikke 100% og mye arbeid. kjøp deg 120 rondell og slip vekk benga driten

- 01 Vw Bora 1,8T highline

- 00 Vw Polo color concept 1,4tdi

x 88 Honda Crx 1,6

x 83 Ford Granada 2,3

x 87 Ford Sierra 2.0 is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lakk oppå bengalakk!!!

Er du så heldig at det ikke koker, vil du garantert få sprekker i lakken du legger over.

Dette på grunn av at bengalakken ikke er herdet og vil "bevege" seg under den herdede lakken du legger over.

Blærer fra gassing kan også forekomme.

Hilsen ferdig utdanna lakkerer, og 14 år i bransjen.

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lakk oppå bengalakk!!!

Er du så heldig at det ikke koker, vil du garantert få sprekker i lakken du legger over.

Dette på grunn av at bengalakken ikke er herdet og vil "bevege" seg under den herdede lakken du legger over.

Blærer fra gassing kan også forekomme.

Hilsen ferdig utdanna lakkerer, og 14 år i bransjen.

 

hehe har bare 1,5 år forløpig jeg :P hehe

- 01 Vw Bora 1,8T highline

- 00 Vw Polo color concept 1,4tdi

x 88 Honda Crx 1,6

x 83 Ford Granada 2,3

x 87 Ford Sierra 2.0 is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår