Gå til innhold

En vindusvisker stoppet

Ranger emnet

Olecamry

Anbefalte innlegg

Mens jeg kjørte stoppet plutselig vindusviskeren på førersiden. Den ble så presset helt til siden av den andre. Den er helt løs når man rikker på den, mens det er motstand i den som virker, da den har forbindelse til viskermotoren. Tok av hele viskerarmen, men festet rører heller ikke på seg når viskerne er satt igang.

Har den hoppet av mekanisk noe sted? Hvordan får jeg fikset det? Kan ikke se hvordan jeg kommer til der, og det regner nå om dagen...

Bilen er en Toyota Camry (V6) 1988. Skal til EU-kontroll neste uke, og selvsagt er det mange småting som oppstår nå.

Har en Haynes manual til bilen, men den er ikke like fullstendig som jeg trodde da jeg kjøpte den, og nevner ikke dette i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Haynes manual til bilen, men den er ikke like fullstendig som jeg trodde da jeg kjøpte den, og nevner ikke dette i det hele tatt.
Haynes manualer er nesten helt ubrukelige... men,det sitter som oftest en liten arm som linker viskerene sammen rett under der hvor viskerarmen monteres. Det er kulelinker med nylonforinger på denne,og når de blir slitt hopper armen av kula. Da står en visker stille. Kan nødfikses med litt ståltråd,så kula ikke får hoppet ut (pass på at armen kan gå hele veien uten å bryte i ståltråden,da kan du kverke viskermotoren/blåse en sikring) men det beste er å bytte den. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider