Gå til innhold

Fiat Punto GTT 96-mod

sirolsen84

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg har nettopp bestilt denne råe bilen fra Tyskland. Det var ikke rust, turbo var i orden og clutchen virket. Er det noe annet jeg burde sjekke på denne bilen da jeg får den?

Har planer om å tektylbehandle den under visst ikke det er gjort.

Gleder meg enormt...

PS! Dette er en sjelden bil i Norge ikke sant?

Live for nothing or die for something

Fiat Punto GT;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 133 hester orginalt fordelt på rett over 900 kg;) men har bestilt meg en chip til bilen for 25 ekstra hester...

Har ikke fått bilen enda, men kan poste et bilde fra annonsen.

http://www.bilforumet.no/galleriet/showphoto.php/photo/6384/ppuser/36313

Tenkte eg skulle sette i disse lyktene. Hever bilens utseende på null komma niks. Nye felger når eg får råd til det også:D Kjører kun svart og hvit på hele bilen.

Fiat Punto (93-99) FK Angel Eyes Headlights BLACK NEW on eBay, also Head Lamps, Lights Lighting Accessories, Car Tuning Styling, Cars, Parts Vehicles (end time 21-Mar-08 20:36:15 GMT)

Fiat Punto GT;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nais! GT (ikke GTT) er relativt sjeldne her til lands ja, men ikke sjeldnere enn at jeg kjenner to av dem, begge med litt mer hester enn standard... Hjelper nok litt at jeg er "i Fiatmiljøet" riktignok.

Ikke tectyler den, få den Dinol-/tynnstoffbehandlet istedet. Tectyl funker veldig bra på NYE biler ettersom den danner en tett hinne, men på gamle biler risikerer du å lukke inne fuktighet og det er ikke noen bra ting...

Sjekk bakluke (rundt vinduet, skiltlysramma og nøkkelhullet) for tegn til rust og om det du hører klonking fra bakstillinga (bærearms- eller traversforinger). Og selvsagt alt man vanligvis ville sjekket på normale bruktbiler med turbo.

Du bør muligens også gå over de nye lyktene dine med en form for gjennomsiktig tetningsmiddel, den ene kompisen min med slike lykter fikk problemer med lekkasje etter hvert. Bedre å være føre var :)

EDIT: i mine øyne passer Fox Racing R3 godt til Punto-karosseriet. Koster ca. 1150,- per stykk fra Performance Alloys.com i 7x17", usikker på om det finnes noen norsk importør. Kombiner med røde sidespeil og røde Abarthstriper på sidene, og du er i mål ;)

fox-racing-r3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, okei, la til en ekstra T for turbo da jeg hørte at GT stod for Gran Tourismo:D Det var gode råd, takk skal du ha epifant. Har ikke fått bilen enda, men planene er allerede klare. Desverre ser eg ikke helt for meg røde sidespeil;) Men felgene skal tas med i vurdering. Tror svarte felger er veien å gå på denne bilen. MK1 kommer jo med standard mørke felger, riktig bra... Min bilinteresse kom desverre litt senere enn for andre da det kun stod fotball i mitt hode før;) Derfor lurer jeg på om du kan forklare meg kor bakstillinga ligger og dens funksjon?:s

Fiat Punto GT;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Der var jaggu Brian også! :) Jepp, gøy å se at folk begynner å få interesse for GTene, det er jo stort sett en "ny" Uno Turbo.

Sirolsen: felgene heter Tenzo-R Type-M versjon 1, $770 + frakt og moms for fire hjul i 7x17 fra www.elementwheels.com. Er ikke 100% sikker på hvordan innpresset (ET 42) vil funke på GTen, men det BØR ikke være noe problem. Har litt lyst på et oppsett selv til Bravaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh er det du PlagueWolf som har GT altså:) Meget pen, liker fargen gul på de bilene. Eg kjører hvit og rød på min, blir nok knall det og. Bilen har stoppa no desverre, har ikke gnist. Bare sovnet stille og rolig inn på vei til jobb. Sjekket alt av sikringer, litt vanskelig å sjekke ledningene da fordeleren er plassert nedi framme med grillen:P Veldig liten plass å jobbe på må eg si...

Epifant: eg har funnet felgene mine eller ihvertfall stilen som eg vet blir en suksess.

http://www.srtforums.com/forums/f136/black-wheels-white-lip-388834/index2.html

Fiat Punto GT;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider