Gå til innhold

trøbbel med kicker og forsterker

Ranger emnet

kickerpower

Anbefalte innlegg

hei, har 2 stk 800w kicker cvr12 i bassworx kasse, problemet er at når jeg kobler de opp mot en 800 w (vet det er lite, men bare for å teste) så faller bassen ut veldig ofte, men disse kickerene er merket 2ohm som jeg har paralellkoblet, men forsterkeren er merket 4 ohm, er det da dette som gjør at bassen faller ut eller er det andre grunner??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har 2 stk 800w kicker cvr12 i bassworx kasse, problemet er at når jeg kobler de opp mot en 800 w (vet det er lite, men bare for å teste) så faller bassen ut veldig ofte, men disse kickerene er merket 2ohm som jeg har paralellkoblet, men forsterkeren er merket 4 ohm, er det da dette som gjør at bassen faller ut eller er det andre grunner??

2 kanals forsterker som er brokoblet?

2+2 ohm gir 1ohm, og på brokoblet forsterker, blir det 0,5ohm...

Har du monoforsterker, så må den være stabil i 1ohm ;)

Så du må nok seriekoble subene dine, så blir det lyd... ikke bra lyd, men kicker lyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om han serie kobler de 2 subene så vil han få 8 ohm på de, og siden forsterkeren er brokoblet vil det bli 4 ohm og ikke 2 ohm som cossiemk1 skrev(går ut i fra at hver sub er 4ohm og ikke 2ohms spole) Dette takler forsterkeren fint =)

eller så kan du koble de i serieparallel om du har dobbeltspole og da få 2ohm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

sikker på at han har peiling? er mange som liksom skal ha peiling og uttale seg om alt.

har du prøvd det ovennevnte her å koble de om? ville gjort det FØR jeg stoler på noen som sier de er ødelagt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor liten forsterker!!!!

Er det enkelspole eller dobbelspole elementer du har?

Er spolene på 2ohm?

Det er greit å vite kva lasten er, slik at du kan få tak i ein forsterker som passer til bassene dine.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider