AudiThomas Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Hva er boltsirkel & innpress på mx5? går det bra med 18 på denne bilen eller blir det for drøyt? Hvor får jeg tak i de billigste vindskjermene? billig trim noen steder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Boltsirkel og innpress finner du på Tekniskdelen av forumet. Ting&tang til MX5 er her: MX5parts, MX-5 Parts and Accessories for the Mazda MX-5 and Eunos Roadster Leser du mer på denne delen av forumet så finner du nok svar på noen av spørsmålene dine. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jannis_J Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 (endret) Spørs veldig hvilken Mx-5 du skal ha det på. På en NA er 15" det som definitivt ser best ut og gir best kjøreegenskaper. På en NB ser det utrolig pent ut med 17" (og med _lette_ 17" får man også bra kjøreegenskaper). på NC er det null pes med både 18" og 19" gjerne 8.5" brede felger. Bare husk at rulleomkrets og innpress og total vekt pr.hjul (felg + dekk), er utrolig viktig for hvordan Mx-5 er å kjøre. Hive på 18" som kanskje veier 9-12kg pr.felg, pluss dekk, så vil myye av gleden ved Mx5 bli borte. Mine 17" veier 6.4kg pr.stk + dekk, noe som er mindre en originale 16" som sto på den fra Mazda. (2001 NBFL Sport) boltsirkel er forøvrig 4x100 på NA og NB Innpress er 40 eller 45 avhengig av årsmodell. Mange går gjerne ned på 35 i innpress, og en del gærninger ned mot ET0 (da med bredding/valsing/strekking/nye hjulbuer). -J Endret Februar 18, 2009 av Jannis_J Siter :: Frisørbilentusiast :: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MX-Morten Skrevet April 18, 2009 Rapporter Share Skrevet April 18, 2009 har sett na med 18", selv kjører jeg på 17" med 30mm senk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 På både NA og NB synes jeg 18" blir altfor stort, det ser mer latterlig ut enn bra... 17" på NB går greit, mens NA sannsynligvis ikke bør ha mer enn 16". Smak og behag riktignok. Men jeg er veldig enig med Jannis angående felgvekt. Sparer du 5 kg per felg har du faktisk spart 20 kg totalt, som i tillegg er uavfjæret vekt. Du skal røske ut ganske mye interiør og "ekstrautstyr" før du oppnår samme effekt. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morphinytry Skrevet September 20, 2009 Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 På både NA og NB synes jeg 18" blir altfor stort, det ser mer latterlig ut enn bra... 17" på NB går greit, mens NA sannsynligvis ikke bør ha mer enn 16". Smak og behag riktignok. Men jeg er veldig enig med Jannis angående felgvekt. Sparer du 5 kg per felg har du faktisk spart 20 kg totalt, som i tillegg er uavfjæret vekt. Du skal røske ut ganske mye interiør og "ekstrautstyr" før du oppnår samme effekt. :) NB eller NBFL som jeg har er 18" null stress. Fikk faktisk bort shimmer og mindre sporing med 18"'ere. 20kg alt i alt er liten forskjell. 980 eller 1000(som er vekta på min etter vektredusering) merker jeg ingenting til, men skal man bry seg så er jo mag.felg best. Sats heller på nice utseende og turbo/komp.' Vektreduser bilen enda mer. Karbon er en fin ting ;) Siter _____________________________________________ BMW 316/318 1992 (vraka) MX-5 Hero Nardi 2003 Turbo (solgt) Volvo V50 1,6D 2006 Ford Fiesta 1,3 1995 (Vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jannis_J Skrevet September 20, 2009 Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 NB eller NBFL som jeg har er 18" null stress. Fikk faktisk bort shimmer og mindre sporing med 18"'ere.20kg alt i alt er liten forskjell. 980 eller 1000(som er vekta på min etter vektredusering) merker jeg ingenting til, men skal man bry seg så er jo mag.felg best. Sats heller på nice utseende og turbo/komp.' Vektreduser bilen enda mer. Karbon er en fin ting ;) Du har ikke hatt Mx5 før antar jeg? Mx-5 er en av bilene hvor man virkelig merker ekstra hjulvekt... Uavfjæret vekt er noe herk på bilene våre... -n Siter :: Frisørbilentusiast :: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morphinytry Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 Du har ikke hatt Mx5 før antar jeg? Mx-5 er en av bilene hvor man virkelig merker ekstra hjulvekt... Uavfjæret vekt er noe herk på bilene våre... -n Ganske korrekt. Hatt tung bil(BMW) Men liker godt å vekt redusere, men veie opp for dette med korrekt understell, senking, spoiler som faktisk GJØR noe med veigrepet. Dette gjelder jo alle biltyper, tar man bort noe vekt bør man veie opp for dette med å bedre veigrepet. Siter _____________________________________________ BMW 316/318 1992 (vraka) MX-5 Hero Nardi 2003 Turbo (solgt) Volvo V50 1,6D 2006 Ford Fiesta 1,3 1995 (Vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 Men liker godt å vekt redusere, men veie opp for dette med korrekt understell, senking, spoiler som faktisk GJØR noe med veigrepet. Så du mener at uavfjæret vekt ikke har noe å si på veigrepet? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 Når jeg sa at 18" er for stort på NB mente jeg rent estetisk. Smaken er selvsagt vidt forskjellig, men personlig synes jeg den blir seende ut som en feilproposjonert lekebil. Avfjæret og uavfjæret vekt er forresten ikke sammenliknbart. Det som oftest går igjen er vel at -1 kg uavfjæret vekt tilsvarer omtrent -4 kg avfjæret vekt? Sparer man 20 kg på hjulvekt blir det med andre ord som å kjøre uten passasjer, og det pleier man å merke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morphinytry Skrevet September 22, 2009 Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 Så du mener at uavfjæret vekt ikke har noe å si på veigrepet? :P Å joda ;) uten tvil der da Siter _____________________________________________ BMW 316/318 1992 (vraka) MX-5 Hero Nardi 2003 Turbo (solgt) Volvo V50 1,6D 2006 Ford Fiesta 1,3 1995 (Vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.