Gå til innhold

Problemer med å lese ut feilkoder - Volvo 850

Ranger emnet

t0ffemannen

Anbefalte innlegg

Har problemer med å lese ut feilkoder på en Volvo 850 GLT 92 modell.

Det første jeg lurer på er hvordan funker det systemet foran i motorommet med en pinne og diode ?

Har ett lambda lys som har begynt å lyse etter jeg koblet fra luftmassemåleren.

Dette skulle jeg ha slettet.

Noen som har en grei framgangsmåte på hvordan jeg får lest ut feilkodene og slettet de ?

- 05 Volvo S60 D5 med BSR chip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke gjort noe med kun "pinnen og dioden"..

Du må koble på sånn data!

Det som funker er å koble fra batteriet noen minutter:)

Gjorde akkurat det samme på min når jeg tok av den føleren serru!

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke gjort noe med kun "pinnen og dioden"..

Du må koble på sånn data!

Det som funker er å koble fra batteriet noen minutter:)

Gjorde akkurat det samme på min når jeg tok av den føleren serru!

Feil!På 92 til 96 modeller sitter det diagnose mulighet i motorrommet!senere modeller har OBDII kontakt til diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, da bøyer jeg meg i støvet for den.. Men på min 95-mod måtte de på volvo-verkstedet sette den pinnen i et hull, trykka på en knapp og noe styr, er en rød diode der, og så koblet han på pc for å sjekke feilkoder og nullstille.. Men mulig man får gjort noe med kun det som sitter der:-) Det er digg!

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, da bøyer jeg meg i støvet for den.. Men på min 95-mod måtte de på volvo-verkstedet sette den pinnen i et hull, trykka på en knapp og noe styr, er en rød diode der, og så koblet han på pc for å sjekke feilkoder og nullstille.. Men mulig man får gjort noe med kun det som sitter der:-) Det er digg!

Jepp det er fine greier,her har du en link som forteller deg hvordan du skal gå fram og hva feilkodene betyr.

Check Engine Codes

Felkoder till 850 (på engelska) • Sveriges Volvoforum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
  • 6 months later...

Da bumper jeg denne for å slippe å lage en ny tråd med samme tema :)

Må lese ut en feilmelding på bilen min som gjør at den starter og går en ørliten stund den ene dagen, mens den ikke starter degen etter, så starter den igjen ved neste forsøk, altså helt tilfeldig virker det som..?

Vil også nullstille serviceindikatoren så jeg slipper å se på den hver gang jeg starter bilen, hvordan gjøres dette?

Bilen er en 94/95-modell 2,5 10V btw..

På forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider