Denominator Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Er nå stort sett ferdig med å sveise opp igjen en Chevy K5 1985mod. I den forbindelse har det blitt sveisett inn igjen en del friskt metall. Jeg forsøkte så godt jeg kunne å behandle karosseri på innsiden der det skulle sveises inn deler, men med tanke på at det skulle sveises var jeg litt forsikig med å kline på noe ut mot sveisesnittet. Med andre ord er det nå noe bart metall på innsiden. Det er åpninger flere steder for innsprøytning av noe lurium, men jeg blit sittende å lure på om det holder. utsiden er jo ikke noe problem, der skal det jo grunnes med epoxy, sparkles, grunnes igjen med en toppgrunning for så å lakkes og til slutt klarlakk. Men hva holder i det lengste med tanke på behandling av det stålet som nå er bart på innsiden? Og til sist, er det virkelig nødvenig å legge epoxygrunning under sparkelet på utsiden av karosseriet? Vil ikke dette uansett bli raspet såpass i kantene når jeg pusser ned sparkelen at det mister sin hensikt? Den røde tråden i dette spørsmålet må vel bli: hvordan får jeg både innsiden og utsiden av karosseriet til å holde lengst mulig etter ferdigstilling? På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg