Gå til innhold

b230a feiltenning å bensin

Ranger emnet

Kastel

Anbefalte innlegg

240ien hadde feil tenning fikk justert den med tenningslampe på verksted , men der kommer ulyder når jeg gjir gass ,tenningsbank som høres ut som at det ligger en mutter å kverner i toppdeksele:P Verksmester mener detter er for jeg kjører medfeil bensin. b230a skal ha 98 ¨å med blyerstatning.så har fylt opp med 98 å blyerstatning nå å håper på resultat.hva tror dere?Har hatt mange 240ier me 230a så har gått utmerket på vanlig 95 men ikke den her.den sluker bensin å har sjekket alt av vakum slanger å byttet alt av tennings deler å membran i gasseren osv.

tips råd? takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk CO'en din.. Skru ut den skruen lars_b nevner å kjør bilen i et høyt gir, lavt turtall opp en bakke. Når bilen "hakker", skru skruen inn en runde eller to. Når hakkinga er borte er CO'en ca slik den skal være..

Har hatt samme problem på en b23a. Der funka det dårlig uansett hvilken bensin jeg kjørte på. Så fant jeg ut at CO'en var stilt av noen som garantert ikke kan. Hadde sinnsykt høy CO.. Skrudde den ned, og bilen funka normalt. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk CO'en din.. Skru ut den skruen lars_b nevner å kjør bilen i et høyt gir, lavt turtall opp en bakke. Når bilen "hakker", skru skruen inn en runde eller to. Når hakkinga er borte er CO'en ca slik den skal være..

Skru den en inn til den hakker, og så en halv runde ut.

En b230a skal foresten ha 5-9 grader fortenning @ 750rpm, hadde skrudd ned fortenninga først.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...