Gå til innhold

Kia Credos, fjusking

Ranger emnet

Tjabrosjan

Anbefalte innlegg

vet ikke om det er pluggkabler eller coiler direkte på pluggene, men ville kontrollert disse.

ofte kan du se vis det er gjennomslag at det er en liten kvitaktig "prikk" der gnisten har gått gjennom. vis du finner noe sånn på kablene eller coilene kan du teipe over med elektroteip å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om det er pluggkabler eller coiler direkte på pluggene, men ville kontrollert disse.

ofte kan du se vis det er gjennomslag at det er en liten kvitaktig "prikk" der gnisten har gått gjennom. vis du finner noe sånn på kablene eller coilene kan du teipe over med elektroteip å se om det hjelper.

Det er to coiler + to pluggkabler under et deksel på toppen ja..

Hvor får jeg kjøpt elektroteip da ?

Men etter jeg stoppa den igår,så skulle jeg starte den igjenn etter 5 min,så ville den ikke starte mere ;-S

Med en gang jeg vrir om nøklen så virker det som den skal starte,men så virker den helt død igjenn..

Hjeeelp,skal inn på eu-kontrol om noen uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to coiler + to pluggkabler under et deksel på toppen ja..

Hvor får jeg kjøpt elektroteip da ?

Men etter jeg stoppa den igår,så skulle jeg starte den igjenn etter 5 min,så ville den ikke starte mere ;-S

Med en gang jeg vrir om nøklen så virker det som den skal starte,men så virker den helt død igjenn..

Hjeeelp,skal inn på eu-kontrol om noen uker

ok. du kan bruke vanelig teip av gummi.

så du noe galt med kablene?? eller coilene?? går motoren rundt når du vrir på nøkkelen??

vis den gjør det, kan du skru ut pluggene å få en person til å kinne.

da burde du kjenne bensindamp ut av vert plugghull vis den får bensin.

er det gnist på alle pluggene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. du kan bruke vanelig teip av gummi.

så du noe galt med kablene?? eller coilene?? går motoren rundt når du vrir på nøkkelen??

vis den gjør det, kan du skru ut pluggene å få en person til å kinne.

da burde du kjenne bensindamp ut av vert plugghull vis den får bensin.

er det gnist på alle pluggene???

Den får bensin og den har gnist, men starter fortsatt ikke.

Med en gang jeg vrir om nøkkelen så tenner bilen,men så tenner den ikke mere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bynne å gå lei nå, tatt vekk startsperra, prøvd å tatt vekk alle følerne på motorn å det blir ikke nooe forskjell..

Om jeg bytter om på følerne på et rele elns på innsuge med en annen føler ledning,så går den på tomgang 3 sekunder, så stopper den ;-S

kan nok vere greit å få lest ut evt feilkoder...

vis den sviver i 3 sec og så dauer kan jo høres ut som en svinghjuls føler f.eks.

denne kan sikkert måles motstand i uten at jeg er sikker hva evt verdi skal vere.

har du sett at den får bensin heile tiden?? bensintrykk osv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan nok vere greit å få lest ut evt feilkoder...

vis den sviver i 3 sec og så dauer kan jo høres ut som en svinghjuls føler f.eks.

denne kan sikkert måles motstand i uten at jeg er sikker hva evt verdi skal vere.

har du sett at den får bensin heile tiden?? bensintrykk osv??

Ja,tenker på å lese ut feilkoder. men må få taki utstyr som sikkert ikke er lett til Kia?

Med en gang jeg gir gass, så stopper den. Kan det ha noe med overslag å gjøre ? Det var overslag i en pluggledning,men ikke nå lenger..

hm, har ikke sjekka om den får bensin hele tida nei, hvordan skal få sjekka det da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gang jeg gir gass, så stopper den. Kan det ha noe med overslag å gjøre ? Det var overslag i en pluggledning,men ikke nå lenger..

hm, har ikke sjekka om den får bensin hele tida nei, hvordan skal få sjekka det da ?

da ville jeg prøvd med startgass. Prøv å gi startgass når den holder på å daue.

Da finner du ut om det er bensin eller tenningsfeil.

Vis den forsatt dauer kontroller det eletriske.

Du kan stå i et mørkt rom og se om du ser noen gnister når den sviver.

Ellers kan du kontrollere om det kommer strøm fram til coilene::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ville jeg prøvd med startgass. Prøv å gi startgass når den holder på å daue.

Da finner du ut om det er bensin eller tenningsfeil.

Vis den forsatt dauer kontroller det eletriske.

Du kan stå i et mørkt rom og se om du ser noen gnister når den sviver.

Ellers kan du kontrollere om det kommer strøm fram til coilene::

Tusen takk for svar, det er noe jeg trenger :partyon:

Sjekker det ikveld, men skal jeg bare sprute startgass i luftfilter boksen da eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite problem, den går fint om jeg bare gir bitte litt gass, men om jeg gir gass så fjusker den. som at den skulle gått på 3 sylindrere.

Nettopp skiftet plukker, men virker som bare det vart værre av det, hva kan jeg sjekke?

Det er en 1.8 Twincam 16v.

Løsningen er ENKEL mye enklere en det du tror, send bilen din til bilopphugger og de gjør det alle som eier en sånn bil burde ha gjort, skrotet dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi jeg har den? Det er jo bare leketøyet mitt, hva skal jeg med skilt på den? Og den gamle Vipern er ikke klassifisert for skilt her i Norge, den blir ikke godkjent og det er vel bare derfor den ikke har skilt, men hva med den helt nye Audi A6 som står i den oppvarmede nesten nye garasjen med nylig oppsatt oppvarmet fortau? Og hva med den nesten nye Volvo'n og den nesten nye Touran, hvorfor nevner du ikke dem? Lar du være å nevne dem bare fordi dem har hvite skilt? :D

Og ifølge profilen din er du er lattlig fyr med en lattelig smak av biler i allefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider