TiM Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 d høres ut som filteret! men om du gjør det på verksted måten så er d ikke så stress. dvs. kutte klemmen med baufilblad, dra drite ned, skru av oppe og nede, bytt filter (husk å sjekke at du får med nye pakninger oppe og nede) og strips det fast igjen! tipper møller tar rundt 2K for å bytte d! bjørgvin burde vite hva verksted tar for jobben Siter 96 A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 2k er galskap. Filteret koster jo 250 kr. Da kanskje jeg skal klare det selv ja. Hvordan er det festa der oppe, med en slangeklemme bare? Om jeg kutter denne så er det bare å røske ut og bensinslanger og sånt følger med ned? Så stripse det opp igjen? ikke ny slangeklemme? Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Jeg hadde også drypp fra område rundt bensintanken. Jeg gjorde jobben hos verksted ifb med utbedring fra EU kontroll. Så husker ikke helt hva prisen var. Her bør du avtale pris på forhånd. Mekanikeren hadde visst brukt mye tid på å komme til jævelskapen. Haha! Hadde forresten ikke vært byttet siden den var ny... Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiM Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 her er en DIY som jeg prøvde å følge.. http://www.audiworld.com/tech/eng49.shtml står veldig greit der. eneste forskjelden er at han der mekker på en 5 år gammel bil :P stemmer det med kutte av klemmen og stripse den på plass igjen. det var det mekanikeren på audiverkstedet bortenfor meg sa at han pleide å gjøre.. Siter 96 A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 (endret) Ah! Supert. Bilforumet (les:dere) er konge! Hvor mye kan man vel ikke finne ut ved å lese/spørre litt her? :) :peace: edit: Fantastisk bra guide du fant også :) men sånn jeg forstår det på deg så sager jeg av av skruen istedenfor å løsne tanken og skru den av. Perfekt. Dette skal jeg klare :P men kan ikke si jeg gleder meg til en "Pint" med bensin i trynet. Endret Februar 25, 2009 av LoW RiDeR Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiM Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Ah! Supert. Bilforumet (les:dere) er konge! Hvor mye kan man vel ikke finne ut ved å lese/spørre litt her? :) :peace: edit: Fantastisk bra guide du fant også :) men sånn jeg forstår det på deg så sager jeg av av skruen istedenfor å løsne tanken og skru den av. Perfekt. Dette skal jeg klare :P men kan ikke si jeg gleder meg til en "Pint" med bensin i trynet. hehe. go for it! eg løsnet på den jævla tanken og fikk den litt til siden. og no får eg den ikke på plass igjen.. kjører med gammelt filter og tank med 1 feste under no. huff huff Siter 96 A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Det gikk faktisk overraskende bra. Litt slit å få ut det gamle og litt slit å sage med baufil oppi der, men som sagt gikk det bra. Filter er byttet og lekkasje er stoppet. Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Er teit måte orginalt å feste filtere, men strips gjør jobben:) Ser ut til å være normalt problem med drypping fra filteret nå ser jeg:p Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiM Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 grattis med vellykket bytte då. hvor lang tid brukte du då? eg vurderer å ta mitt seinere i dag da det er tørt ute! må få hevn over d støgge filteret:D Siter 96 A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 husker ikke helt hvor lang tid det tok jeg, men regner med det gikk på rundt en times tid. Utrolig tåpelig å trøkke filteret inn på en så utilgjengelig plass, men men. Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Mai 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 Da var doningen til salgs. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17104852 Skal kjøpe leilighet og har ikke råd til å ha begge deler.. Kom gjerne med innspill ang. pris o.l. Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg