Gå til innhold

Anlegg i Audi cabrio

Ranger emnet

DeVille

Anbefalte innlegg

Søker litt kunnskap her...

Jeg har en Audi cabrio, som det da er begrenset med plass i...

Får ca et år siden oppgraderte jeg anlegget, to 4" infinity foran og to 5,25" JBL høytalere bak. Da det er dette det er plass til orginalt. Bassen er det litt verre med, da jeg helst vil kunne bruke bilen må det være plass til andre ting en bare anlegg. Løsningen med bassen ble da å bruke skipose sporet som går under cab-rommet. Der står det nå en trekasse inn i sporet, med en 10" bass hengende bak, som da svever fritt i bagasjerommet.

Spørsmålet er da, siden jeg ikke har bra nok bass etter min mening, må jeg bokse inn denne bassen bak også, eller skal det holde med "kammeret" som er foran?

Har hatt litt problemer med denne... Bassen, Rockford Fosgate Power T110D4, er heldigvis (?) dobbeltspolet, og den ene spolen har brent/løsnet men den virker fremdeles på den andre. Men den lever sannsynligvis bare på godvilje... Jeg trodde det skulle holde med "kammer" foran, men det blir kanskje for "løst"... Enden er bare stoppet av trekket i sete, som da ikke tetter så bra.

jeg har også hatt tenker for høytalere, spesielt å lage til spor i dørtrekkene for å få plassert 6x9" der. Muligens også lage spor i plata over cab-rommet for to til. Dersom jeg får plass til det...

Håper på innspill på dette, da jeg sitter litt usikker selv for øyeblikket.

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du må huske på at kassen til sub'en må være i rett størrelse for å få god lyd :)

Vet du hvor stor kassen er kontra anb. av rockford?

Er dette en lukket kasse det da?

Om du vil ha mye bass så bør du nesten ofre litt bagasjeplass å bygge en portet kasse der tror jeg :)

Om du skal lage plass til høytalere forran så IKKE bruk 6x9, gå heller for 6,5"..Når du får sub'en til å fungere skikkelig så blir det bare rot med 6x9" i tilegg til sub :)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et lite forsøk med den bass løsningen... Så får å ikke tvile droppet jeg størrelse beregning på den... Pluss at den nok ikke kan kalles lukket... heller luftig... Litt tvilsomt forsøk men...

Så jeg får krype til korset, og lage til kasse bak... Det står 23 liter til den ved lukket, så er jo ikke så stor. Men burde kanskje bytte bass først og så få lagd til kasse så det blir riktig... Siden den ene spolen alt har gått spørs det jo hvor lenge til den holder...

Hvorfor er du så imot 6x9 foran? (har to 595 limited jeg tenkte jeg skulle prøve å få inn der...)

Er det noe spesielt sted det anbefalles å handle, har brukt bilradiospes tidligere, veit ikke hvordan de ligger i pris iforhold til andre... Ser flere har tipset til autobilstereo her...

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider