Dataprob Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Hisann Jeg skal ha 32cm lange porter til basskassa mi. Men jeg lurer på om det er med eller uten konene?. Selve røret er 30cm langt og når portene står på bakken med koner er de 40cm lange. Teller de med koner når de anbefaler lengde på rør? eller må jeg kutte så den blir 32cm lang med konene på? Siter 87` Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 tror det er inkludert konene og siden man skal ha et volum lufta skal vandre gjennom. Så konene skal være med. Men hvis konene utvider seg veldig i åpningen så må du regne litt på det. For lufta skal vandre gjennom et volum, hvis du har et rør som begynner med en dim på 5 cm i den ene enden og 8 cm i den andre, så må du ta med forskjellen i åpningene i beregningen. Hvis du tar et ekstremt eksempel: 5 cm i den ene åpningen 10cm i den andre enden. lengde på røret, 30cm. 5890,5cm3 = 5,89dl3 til motsetning et rør med 5 cm i begge endene = 2,36dl3 eller med 10 cm i begge endene = 9,42dl3 Men dette er bare verdt å tenke på når du lager custom porter, en vanlig bass refleks port man får kjøpt har som regel veldig små forskjeller i endene for at man skal bry seg om det. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RFMorten Skrevet Mars 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2008 Bare kutt til så det blir 32 cm med konene. Trenger ikke gjøre det mer innviklet. Alle koner er bygget ut litt så det er regnet med når du får specs fra fabrikant! Siter Hva som høres bra ut i dine ører, kan kun du bestemme! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dataprob Skrevet Mars 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2008 Okay, da får jeg kutte. Takk for hjelpa! Siter 87` Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg