Gå til innhold

skulle få nylakkert panser..

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

om verkstedet har bestilt feil her da? att panser skulle lakkes, så har verkstedet bestilt lakking av nedre del av dør? da burde vell verkstedet sitte igjen med erstatningskravet her? dessuten, om bilen var helt fin i lakken, ville jeg ikke godtatt at de rubber/polerer, eller hva de nå enn gjør, sånn at det blir "tilnærmet lik" farge, her ville jeg krevd at fargen ble 100% lik, da jeg ser det sånn at det er demmes skyld at bilen har blitt "ødelagt"(jeg mener nå bilen er ødelagt da den ikke lengre har like pen lakk som den ble levert med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om verkstedet har bestilt feil her da? att panser skulle lakkes, så har verkstedet bestilt lakking av nedre del av dør? da burde vell verkstedet sitte igjen med erstatningskravet her? dessuten, om bilen var helt fin i lakken, ville jeg ikke godtatt at de rubber/polerer, eller hva de nå enn gjør, sånn at det blir "tilnærmet lik" farge, her ville jeg krevd at fargen ble 100% lik, da jeg ser det sånn at det er demmes skyld at bilen har blitt "ødelagt"(jeg mener nå bilen er ødelagt da den ikke lengre har like pen lakk som den ble levert med)

Det er jo det jeg sier... som jeg forsto det så ble lakkjobben bestilt igjennom et annet verksted enn det verkstedet som faktisk gjennomførte jobben. går jo ikke an å polere og rubbe for å skifte farge på tilstøtende deler, heh.. det man gjør er å finne riktig nyanse på delen og lakkere nerdelen av døra i riktig farge, om lakken på tilstøtende deler er matt er vel strengt tatt bileiers problem. mener du virkelig at en bil er ødelagt om den blir delvis lakkert eller misforstår jeg? verkstedet har jo all mulighet til å rette opp en eventuell misforståelse, at du atpåtil skal komme med krav som er etter min mening helt hinsides stiller jeg meg iallefall uforstående til.

Hadde jeg fått et oppdrag fra et annet verksted så følger jeg den ordre'n jeg har fått, da hadde det ikke vært mitt problem om det andre verkstedet hadde misforstått sin kunde igjen... det blir vel som dette du mener? heh...

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg mener er at hvis verkstedet som bestilte lakkjobben har bestilt feil lakk jobb, så er det jo de som må betale, men trådstarter skriver "har en Audi A3 99 mod. som er pen i lakken" om den er var pen i lakken når han leverte den, og det har blitt skille etter lakkiringa, så vill jeg faktisk påstå at bilen har blitt "ødelagt"(hvet ikke åssen jeg skal formulere meg bedre)og dette er jo noe som faktisk kan senke verdien på bilen ved ett eventuelt salg.

vi får håpe att begge verkstedene ordner opp, ellers har du altids tv2hjelper deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

åheisann.. det var jo et bra skille det, hvordan det der har gått til er vanskelig å forklare :P Regner egentlig med de bare har tatt standard nyanse og lakkert med den... snodig tankegang egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, gråfarger kan være ekle.. fargen på bilen din er iallefall ekkel, men så lenge en har egenproduserte sprøyteprøver så er det ikke noe problem, metoden jeg bruker er å sprøyte prøve på hver farge/nyanse jeg ikke har lakkert før og arkivere den. På den måten så er det bare å slå opp der når en skal finne nyansen. Har vel 2-3000 prøver nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, gråfarger kan være ekle.. fargen på bilen din er iallefall ekkel, men så lenge en har egenproduserte sprøyteprøver så er det ikke noe problem, metoden jeg bruker er å sprøyte prøve på hver farge/nyanse jeg ikke har lakkert før og arkivere den. På den måten så er det bare å slå opp der når en skal finne nyansen. Har vel 2-3000 prøver nå :)

det høres ikke domt ut!:) så når du får inn en grå bil for eksempel, så kan du legge prøvene dine ved siden av lakken for å finne lik farge/nyanse?:)

- Vw Caddy 2006

+ Audi A3 1999 (solgt)

+ Audi A3 2004 (solgt)

+ Mazda 323F 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider