Gå til innhold

Hvem selger sinter-clutch til Sunny GTi?

Ranger emnet


SunnyGTi2.0

Anbefalte innlegg

Christoffersen & Bekken på Alnabru i Oslo kan lage sinterlamell til deg. For at den skal funke bør du imidlertid ha en sterkere trykkplate også. Hva du skal med sinter er jeg derimot litt usikker på. Du skal ha en ganske ekstrem bil med et ganske ekstremt bruksområde for at det skal ha noen hensikt. Mye er gjort med en kraftigere trykkplate og ny orginallamell. Forøvrig er det trykkplata som bestemmer om pedalen blir hardere eller ikke...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk clutchen min oppgradert på Clutch og brems (T.22071500) for kr 2480,-

Da måtte jeg levere orginal-clutch til ombygning.

 

Jeg har kun fått zinter-lamell. Funker ikke bra! Slurer som bare f ved rask giring og fullt pådrag!

Med orginal-clutchen tok det i hvertfal tak til slutt!

 

De lofte meg att clutchen skulle holde for minst 300hk (mye mer enn jeg har nå)

 

Har vært i kontakt med dem, og de skal forsterke trykkplata i tillegg for en billig penge (hva nå enn det blir...) når jeg får somla meg til å ta ut clutchen igjen :(

 

Lurer faktisk på om jeg skal gå over til orginal lamell med sterkere trykkplate. Zinter-cluch er ikke dødsgromt å slure med...rister og slår!

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

Christoffersen & Bekken på Alnabru i Oslo kan lage sinterlamell til deg. For at den skal funke bør du imidlertid ha en sterkere trykkplate også. Hva du skal med sinter er jeg derimot litt usikker på. Du skal ha en ganske ekstrem bil med et ganske ekstremt bruksområde for at det skal ha noen hensikt. Mye er gjort med en kraftigere trykkplate og ny orginallamell. Forøvrig er det trykkplata som bestemmer om pedalen blir hardere eller ikke...

 

som sagt; Det er ikke til min bil.. Det er til en kar som har kjøpt seg GTi-R-motor som skal settes i GTi'en hans. Jeg tviler også sterkt på at denne motoren kommer til å stå original der, for å si det sånn! ;)

 

Orginalclutchen funker vel heller dårlig når vi snakker om dobbel effekt av orginal, trodde da jeg..

 

Men det med å forsterke den orginale var kanskje ikke så dumt.. Skal foreslå det for ham..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

 

som sagt; Det er ikke til min bil.. Det er til en kar som har kjøpt seg GTi-R-motor som skal settes i GTi'en hans. Jeg tviler også sterkt på at denne motoren kommer til å stå original der, for å si det sånn! ;)

 

Orginalclutchen funker vel heller dårlig når vi snakker om dobbel effekt av orginal, trodde da jeg..

 

Men det med å forsterke den orginale var kanskje ikke så dumt.. Skal foreslå det for ham..

 

Hvis han skal ha 2 x effekten til den orginale holder det nok ikke med bareen vanlig oppgradert clutch.

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

 

som sagt; Det er ikke til min bil.. Det er til en kar som har kjøpt seg GTi-R-motor som skal settes i GTi'en hans. Jeg tviler også sterkt på at denne motoren kommer til å stå original der, for å si det sånn! ;)

 

Orginalclutchen funker vel heller dårlig når vi snakker om dobbel effekt av orginal, trodde da jeg..

 

Men det med å forsterke den orginale var kanskje ikke så dumt.. Skal foreslå det for ham..

 

Hva med en GTI-R clutch? Som det beskrives her så er sinterlamellen i seg selv bortkastet dersom ikke trykkplata er sterk nok. På en gatebil vil jeg uansett gitt f... i sinterlamellen og heller fått tak i en skikkelig hard trykkplate. Men det er bare min personlige mening da...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom han i tillegg skal trimme, så bør en ikke sette i orginalclutchen til GTI-R. Sinterene til KRB holder ca 350-400hk (synes jeg å huske) men en vil som nevnt ovenfor her få rykking og skriking når en slurer. En organisk AP-racing clutch er et alternativ for å unngå dette. Denne tåler ca 350hk.

 

Jeg har selv en Sachs racingclutch med lettere svinghjul som skal tåle 500hk. Målet er å brenne av denne:D

Whoops, there goes another gearbox...

 

Nissan Sunny GTI-R

Nissan Primera 4WD

Nissan King Cab 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår