Gå til innhold

Hvem selger sinter-clutch til Sunny GTi?

Ranger emnet


SunnyGTi2.0

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd både sinterlamell med org trykkplate og en organisk lamell med forsterket trykkplate.

 

Vil anbefale siste løsning, da denne er MYE mer kjørbar, eneste minus er at clutchen er noe mer tungtrampet med sterkere plate.

Men vi er da ikke sveklinger? :D

 

En i 200 klubben bremset 350hk og 440Nm med samme clutch, så den funker og..

ACT street kit.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sterkere trykkplate trenger ikke gi hardere pedal, har jeg hørt.

Hørta det av "clutch guru'n" på Clutch og Brems.

Stemmer dette?

Må clutch-pedalen bli hardere ved oppgradering av trykkplate?

 

Jeg deler bilen min med samboer'n, og det er ikke sikkert hun vil bli veldig glad i en tung clutch-pedal...ikke det att hun er glad i zinter-clutchen heller da... ;)

 

Har skiftet til Centerforce clutch på flere 300ZX. Den skal klare 700hk i 300'n. Den clutchen er rett å slett helt über-grom! Like lett som orginal-clutchen, lugger ikke og er meget presis! Det er nesten ikke mulig å kjenne forskjell fra orginal clutch, men den griper meget godt med ca 550hk!

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

En sterkere trykkplate trenger ikke gi hardere pedal, har jeg hørt.

Hørta det av "clutch guru'n" på Clutch og Brems.

Stemmer dette?

Må clutch-pedalen bli hardere ved oppgradering av trykkplate?

 

Jeg trodde det rent logisk.

Du skal ha kraftigere trykk mot lamellen, og da må du ha kraftigere trykk på utløseren for å frikoble.

Man kan jo bytte pumpe og slikt, da kan jo pedalen bli like tung, men vandringen må bli lengre. (kraft ganger arm).

 

Hvis den nye sterkere platen er designet på en annen måte enn den gamle så kanskje?

 

Vet ikke jeg da, prøvde bare å tenke litt rundt dette nå.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Jeg trodde det rent logisk.

Du skal ha kraftigere trykk mot lamellen, og da må du ha kraftigere trykk på utløseren for å frikoble.

 

Hvis den nye sterkere platen er designet på en annen måte enn den gamle så kanskje?

 

Vet ikke jeg da, prøvde bare å tenke litt rundt dette nå.

 

Enig att det virker logisk, men hva med den Centerforce-clutchen da?

Kan det være fjær-blader i trykkplata som er konstruert/plasert slik att krafta lettere kan "overvinnes" med pedalen?

Kansje det da er en slags "utveksling" i trykkplata?

 

Hmm...

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

 

Enig att det virker logisk, men hva med den Centerforce-clutchen da?

Kan det være fjær-blader i trykkplata som er konstruert/plasert slik att krafta lettere kan "overvinnes" med pedalen?

Kansje det da er en slags "utvekslig" i trykkplata?

 

Hmm...

 

Det var det jeg så for meg og. Det erjo forskjellig type fjærer på markedet, men hvordan det er i praksis vet jeg ikke.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår