Gå til innhold

Lite trykk i bremser

Ranger emnet

stoffers

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva det kan være med min 1988 240. Da jeg var ute å kjørte igår begynte plutselig varsellampa for bremsene å gløde. Pedalen ble veldig myk å trå inn og hvor jeg holdt den på et punkt bremset bare bilen mindre og mindre..... Noen som vet hvorfor?? Og hva som er galt?

Var mer enn nok vakuum i forsterkeren

Volvo 850LW 1995 - 2,0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva det kan være med min 1988 240. Da jeg var ute å kjørte igår begynte plutselig varsellampa for bremsene å gløde. Pedalen ble veldig myk å trå inn og hvor jeg holdt den på et punkt bremset bare bilen mindre og mindre..... Noen som vet hvorfor?? Og hva som er galt?

Var mer enn nok vakuum i forsterkeren

Har max med bremsevæske. Virker ikke som om trykklufta fra motoren lekker.... Men var som sagt vakuum i forsterkeren også....

Volvo 850LW 1995 - 2,0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke veldig fri for bremseklosser? Hvis du har bremsevæske og forsterkeren får vacuum, skal vel alt funke.. Mener å tro det er en form for membran inni forsterkeren, men om den ryker, skal bremsa bli tyngre å trå på.. Hvertfall slik jeg ser det for meg.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke veldig fri for bremseklosser? Hvis du har bremsevæske og forsterkeren får vacuum, skal vel alt funke.. Mener å tro det er en form for membran inni forsterkeren, men om den ryker, skal bremsa bli tyngre å trå på.. Hvertfall slik jeg ser det for meg.. :p

Er nok bremseklosser også:S En kompis trodde kanskje det var føleren i væsketanken og noe sånt no.. Men kan det også være at en lufteventil på calipper er ødelagt, og at det siver ut luft?

Volvo 850LW 1995 - 2,0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en luftenippel er ødelagt, siver det væske ut.. Noe du igjen hadde merka på bremsevæskebeholderen.

Er ingen føler på bremsevæskebeholderen som sier ifra når det er for lite væske.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en luftenippel er ødelagt, siver det væske ut.. Noe du igjen hadde merka på bremsevæskebeholderen.

Er ingen føler på bremsevæskebeholderen som sier ifra når det er for lite væske.

Den ene kalipperen har alltid lekki litt... Men det er snakk om en dråpe i timen.... Kan hende den har blitt værre.. Skal skru av hjulet å sjekke i morra

Volvo 850LW 1995 - 2,0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den har lekki, har det nok forværret seg. En lekkajse blir aldri mindre om man overser den vet du.. :p

Sjekk den kaliperen der. Kan være at tettingen rundt stemplet er gåen, at den lekker ut der. Det ser man med engang hjulet å klossene er av.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det den sier ifra om da? Alle bilene jeg har vært borti med lh 2.4 har hatt en føler på bremseveskebeholdern.

Er ikke noe føler i den.. .Ligger vel en føler et annet sted som føler på trykket eller noe sånt. Men nå ser det ut som om en annen kalipper bak lekker ved stempelet.. Hele skiva er full av olje... men den er byttet på godkjent verksted for 1/2 år siden.... Er det noe standar garanti på sånne deler?

Jeg mener... Den andre holdt i 17 år.. Denne ikke 1/2 engang:p

Volvo 850LW 1995 - 2,0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe føler i den.. .Ligger vel en føler et annet sted som føler på trykket eller noe sånt. Men nå ser det ut som om en annen kalipper bak lekker ved stempelet.. Hele skiva er full av olje... men den er byttet på godkjent verksted for 1/2 år siden.... Er det noe standar garanti på sånne deler?

Jeg mener... Den andre holdt i 17 år.. Denne ikke 1/2 engang:p

12 Mnd hvis det var på Volvo, hvis ikke er det vell ikke noen garanti?

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kaliperen som lekker er bytta på verksted for 1/2 år siden, og dem bytta til en NY kaliper, ikke brukt, har du reklamasjonsrett/garanti. Dem skal som du sier, vare i mer enn 1/2 år..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kaliperen som lekker er bytta på verksted for 1/2 år siden, og dem bytta til en NY kaliper, ikke brukt, har du reklamasjonsrett/garanti. Dem skal som du sier, vare i mer enn 1/2 år..

Er nå 100 prosent sikker på at det er calipperen... Tok av dekket og den var totalt dekket av bremsevæske. Det samme var skiva og dekket på innsiden.. Bremseslangene var i god stand. Drar ned til Bilrep i Våler på mandag og klager.

Volvo 850LW 1995 - 2,0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider