Gå til innhold

Kollisjonsskadet bil. Muligheter?

Ranger emnet

experten

Anbefalte innlegg

Har nettop prestert å krasje den svært strøkne bilen min, en 3'er golf gti 94 mod. Det er Ingen skader på motoren, som forøvrig sviver veldig fint og har bare rullet 120 000. Interiøret er recaro stoler og ser helt nytt ut.Bilen er også påkostet dyre alufelger og styling av diverse slag. Bilen er over alle år tatt veldig godt vare på. ikke antydning til rust noen steder, og strøken lakk. Skadene er fortrinnsvis på høyre fremdør og bakdør. Stolpen som er mellom dørene har også fått seg en trøkk nederst. Er det B-stolpen dette heter? Mulig å skifte hele denne ut? Forstillingen bak er også helt føkka.

Nå sitter jeg her helt nedbrutt og lurer på hva som er lurt å gjøre. Å reparere skadene er først og fremst veldig dyrt(?) og når bilen attpåtil er 14 år vet jeg ikke om dette svarer seg med hensyn til bilens verdi. Har også vurdert muligheten for å selge bilen i deler, men føler dette blir stress...

Er det noen som har forslag til hva jeg burde gjøre i en slik situasjon? Velger å spørre her på et seriøst bilforum, og håper på utfyllende svar. Har desverre ikke fått mulihet til å ta bilder av skadene, då kameraet ligger på hytta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om bilen er rammeskeiv, da? Tror de fleste som kræsjer og ender opp med en rammeskeiv bil selger i deler, og de som ikke får skeiv bil retter opp igjen. Trenger nødvendigvis ikke være så innmari dyrt å reparere skadene, mange golf-deler som blir solgt rundt omkring. En strøken GTI fra '94 er jo en bil som holder seg bra i pris, så den er jo sikkert verdt 70 - 80 000. Det må jo ha noe å si hos forsikringsselskapet.

Lykke til!

Edit: Hva var grunnen til kræsjen, og går det bra med deg og de som satt på?

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om bilen er rammeskeiv. Hvordan finner man ut det? Hadde bare ansvar på bilen, og ettersom dette var min feil, har forsikringsselskapet lite å si desverre. Som sagt så må nok B-stolpen byttes ut, samt begge dørene + en forskjerm må kjøpes nytt. sitter her og vurderer om det er verdt å reparere skadene. Jeg kjøppte bilen for 60 000 kr for et halvt år siden. dersom jeg selger den i deler vil jeg ifølge bekjente, i beste fall få 20 000 for den.Da har jeg altså tapt 40 000.

Hvis jeg derimot velger å reparere den og selge den for 60 000 kr igjen etterpå, vil dette forsvare en reperasjonskostnad på 40 000 kr, og såmye tviler jeg på at det kan koste....

Uansett kommer jeg til å velge det alternativet jeg taper minst penger på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp delebil om bilen ikke er rammskjev og kapp b stolbe i dørkarm +hele taket... totalkostnad vil da bli omlag 1500 for delebil som du får igjen på skrot og lakkering.. vært borti dette før!

let på profilen "maxis" på dette forumet. har drever med endel 940 og en del slike ombygger og for den del oppretting for din skyld..

finn hans tråd om hvordan mekke en volvo 960 av 740.. genial kompis! der er det en del tips hvordan du gjør dette.

her er et bilde av 740 som han drev med ombygging av b stolber tak ++, så dette er fullt mulig!

96020235.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp delebil om bilen ikke er rammskjev og kapp b stolbe i dørkarm +hele taket... totalkostnad vil da bli omlag 1500 for delebil som du får igjen på skrot og lakkering.. vært borti dette før!

let på profilen "maxis" på dette forumet. har drever med endel 940 og en del slike ombygger og for den del oppretting for din skyld..

finn hans tråd om hvordan mekke en volvo 960 av 740.. genial kompis! der er det en del tips hvordan du gjør dette.

her er et bilde av 740 som han drev med ombygging av b stolber tak ++, så dette er fullt mulig!

96020235.jpg

Ser helt klart at dette kan være en mulighet, men har ikke nok kunnskap ,tid, verktøy og verksted til å drive med slikt.

Har nå fått taksert skaden til ca 26 000 kr med alt arbeid inkludert. dersom jeg vil ha brukte dører kan jeg trekke fra 5-6 tusen. Er derfor ganske sikker på at jeg vil levere inn bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider