Gå til innhold

Poloen nykker

Ranger emnet

auto82

Anbefalte innlegg

Hei. Har et problem med at poloen min nykker. Ikke hele tiden, men av og til innimellom. Merker det da ved litt smånykking ved kjøring i 40 km/t, 50 km/t og 60 km/t. Når jeg stopper og holder inne clutchen jager den litt på tomgang før den stabiliserer seg og sviver normalt. Prøvde å gi litt gass på tomgang, og da jaget den på turtallet igjen en stund, så stabilisering. Når den jager virker det som om motoren holder på å stoppe enkelte ganger, men den gir gass for å ikke daue helt ut. Merkelig dette problemet her. Noen som har en VW Polo og kjenner til eller har hatt samme problem/symtomer?

Bilen har vært inne på verksted og de sier at de ikke finner noen feilkoder i systemet. De finner rett og slett ikke ut av feilen.

Verkstedet påstår at de har skiftet følgende:

Gass-spjeldstyreenhet

Tennplugger

Tennpluggkabler(usikker på kabelen til coilen)

Står i service-heftet at fordelerlokk og rotor også ble byttet for ikke så lenge siden.

Setter pris på alle tips :)

Volkswagen Polo 6N 1.4 1996 mod. ABS. 5 dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jagingen på tomgang høres ut som en vakumlekkasje da......

Smånøkking på jevn gass, høres nesten ut som det er en sylinder som ikke tenner i ny og ne? Da er det nok hallgiver i fordeler som må byttes.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært slik siden jeg kjøpte bilen. Den var inne og byttet gass spjeldstyreenhet og plugger. Ble litt bedre etter bytte av styreenheten da, men er der litt enda. Noen ganger er det værre enn andre. Kan denne tomgangsfeilen ha noe med nykkingen ved jevn gass og gjøre? Hvilken oppgave har en hallgiver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken oppgave har en hallgiver?

Sender melding til hjernen når sylinder en er på toppen tror jeg. Når den er slitt "hopper" den over av og til. Hadde samme problemet på min Polo. Nykkingen forsvant når jeg bytter hallgiver

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne lett å bytte? Må jeg av med fordeler? Bytte fordeler? Eller er det bare å skru ut? Må tenningen stilles på ny?

Hvis det er denne hallgiveren som er problemet? Hvorfor viser ikke dette på en diagnose test?

Hallgiveren sitter inne i fordeleren. Du kan enten bytte hele fordeleren eller bare hallgiveren inne i fordeleren.

Vil nok ikke vises på en diagnose fordi den når den begynner å bli slitt, slutter å gi signal nå og da, litt som en dårlig kontakt :D

Ligger en how-to på å bytte hallgiveren på clubpolo.co.uk, men får ikke opp siden akkurat nå

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider