Gå til innhold

Poloen nykker

Ranger emnet


auto82

Anbefalte innlegg

Merket noe når jeg var ute og kjørte forleden. Den ujevne tomgangen som jeg har nevnt tidligere. Mens den står og jager hører jeg en slaks slurpelyd fra motor rommet. Når turtallet stabiliserer seg stopper også slurpelyden. Kan dette være lyd fra bensin? Eller luft? Hørte jeg riktig? For mye eller for lite bensin, eller for mye eller for lite luft?

 

Tar imot alle tips med glede :bok:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette problemet med tomgang kan være vakum-lekkasje som "polo classic" sier. Noen som vet hvor jeg kan sjekke? Dere med poloer vet vel kanskje sånn noen lunde på hvor den kan få falsk luft fra? Hvor mange vakum-slanger er det i en 6n 1.4 motor f.eks? Noen vakum-lekkasjer som kanskje går igjen på disse bilene? Hva om verkstedet ikke skiftet pakningnen under gass spjeldhus når de skiftet denne? Kan det feile da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket noe nytt i dag. Fylte full tank og startet bilen. Måleren viste også full tank. Kjørte ca. 4 - 5 mil og stoppet opp litt. Bilen står nå på tomgang. Ser plutselig at bensinmåleren nå viser mellom full og halv tank. Så tenkte jeg. Kan jo ikke ha brukt så mye bensin. Den må jo lekke en plass. Så under bilen, men ingen synlige drypp. Stoppet motoren og startet den igjen og kjørte noen kilometer. Og nå viser bensinmåleren full tank igjen. Hva er dette for noe merkelig? Har ikke akkurat stått i bakke heller. I det store hele så merket jeg at motoren jaget på tomgang litt lenger enn normalt når bensinmåleren datt ned. Da er mitt spørsmål.. Får bilen for mye bensin?? At den ikke klarer å levere det den ikke bruker fort nok tilbake i tanken?(Returen)? Så når jeg kjører så renner det tilbake i tanken litt etter litt? Er det derfor bilen oppfører seg som den gjør? For mye bensin om gangen? Kanskje derfor den nykker ved jevn gass og sliter på tomgang?

 

Bare en teori dette her. Men hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Jeg har ikke peiling, men jeg har samme problemet på min!

Samme motor og full pakke skal det være.

Merker det ved tomgang, under 2000 rotasjoner og noen ganger ellers også. Er ofte verre ved fuktig vær.

Prøvde å søke etter hall-giver som del hos både biltema og mekonomen, men fant ingenting..noen som kan hjelpe meg med riktig del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom et Bosch verksted i dag, men der mente han ganske sikkert at det ikke var hallgiveren, for hvis den ikke fungerte, så ville ikke motoren tenne i hele tatt...hva stemmer?

 

Ikke i følge polo classic. Han sier at når hallgiveren begynner og bli slitt så hopper den over av og til. Akkurat som dårlig kontakt. Ikke sant polo classic?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår