Gå til innhold

Ny intercooler på S40

Ranger emnet


onkel reisende mack

Anbefalte innlegg

Noen som har montert inn frontmontert ic på S40 2,0T før? eventuelt om noen ha en liste over rør og benn som går med?

 

 

når det gjelder innkjøp av rør etc. så hadde det vert fint om du hadde lagt med hvilken IC du skal montere :) om den er brei/smal

eller høy, om den har inngangene oppe eller nede etc :)

eDit*: det hadde ikke vert lettere å penere å montert den på toppen på motoren da, også med et lite scoop i panseret. slik som impreza wrx etc har :)

så får du noe garantert ingen andre har, dessuten sparer du en knøttliten slant med penger for trenger mindre cooler og mindre bend og lengder med rør :)

windowslivewriter2008subaruimprezawrx-38612008-subaru-impreza-wrx-3.jpg

 

 

du vet ikke om noen som skal selge en 2.0T til s/v40 da ? :)

 

 

-Stian Øverland

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ic`n er av typen smal og litt brei. har desverre ikke mulighet til og legge den på toppen av motoren siden panseret mitt alerede er sveiset og gjort klar for lakering. viss ikke haddet det vert en knall mulighet. Fikk demontert de orginale rørene i dag så nå har jeg en viss peiling på hva jeg trenger.

Kjenner nok ingen som har en slik motor tilsalgs nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte motor og alt jeg trengte fra en 2.0t fra sverige på

blocket.se (svenske finn) jeg skal bytte til den motoren snart ... har jo en 2t motor som har gått 320.000 km , men er vel ikke så fysen på den tenker jeg ... hvis du trenger noen deler når du har fått den en motor er det bare å sende en pm

 

God påske

Signatur reglene er crap , og mods er trigger happy ..

 

Derfor denne singatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta og legge ut noen bilder og en liten dele liste når jeg blir ferdig, akkuart nå vill det ikke skje noe på en liten stund, siden bilen nå blir sent tilbake til lakk i mårra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har ikke fått montert enda, siden bilen min ikke har kommet tilbake fra lakk enda. er bare luft ja, men det sitter en temp måler du må flytte over fra den orginale ic`n og en liten luft slange fra innsuget til utgangen på ic`n som må blendes av. veit ikke helt hva denne slangen gjør, men snakka med en mekaniker på volvo som mente det skulle gå greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår