Gå til innhold

opprevet glassfiberbakfanger!!

Ranger emnet

EirikA4

Anbefalte innlegg

heihei, som topic sier har jeg fått en skade på bakfangeren, etter at en idior klarte å rygge på bilen min:(

og siden jeg ser at det er flinke folk hær så lurte jeg på om noen har noen framgangsmåter for å få dette bra igjen? jeg er grønn på området, men tenkte kanskje jeg må prøve å få fibrene mest mulig inn i hverandre slik det var (hvis det går) og fylle såret med polyester, så pusse ned når det er herdet? ikke vet jeg...

håper noen vil hjelpe meg her;)

2008_03140013.jpg

2008_03140018.jpg

2008_03140017.jpg

NB! jeg må reparere fangeren når den står på bilen ettersom den er festet slik at den ikke er så lett å få av, er dog klar over at det ville vært mye lettere å reparere den når den er av:x

EirikA4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart enklere om den hadde vært av ja. :)

Det du kan gjøre er å slipe ned i brudd området, slik at du får en kan som du kan legge ned ei matte+polyester slik at du bygger opp området igjen.

Da vil jo skøten bli sterkere enn om du bare fyller opp området med polyester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart enklere om den hadde vært av ja. :)

Det du kan gjøre er å slipe ned i brudd området, slik at du får en kan som du kan legge ned ei matte+polyester slik at du bygger opp området igjen.

Da vil jo skøten bli sterkere enn om du bare fyller opp området med polyester.

ja, men dette er jo ikke en plass som egentlig trenger å være så sterk, så jeg lurer på om det er mulig å bare fylle i polyester??

vil det bli litt sterkt eller MÅ man bygge opp med nye glassfibermatter??

EirikA4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ike bare fylle på med polyester. Når det først skal gjøres skal det gjøres skikkelig! Masker området + litt til så pusser du, inni der du har maskert. Så klipper du til en bit av glassfiver og legger på skaden. Husk å få ut all lufta. etter du har hatt på glassfiber pusser du litt så sparkler med fin sparkel

Jobber som Plast Mekaniker på heltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det er polyester som koster penger, du bglassfiber trenger are litt av uansett.

For å gjøre det enkelst legger du på glassfiber fra innsiden, og så er det bare å sparkle og lakke på utsiden.

Masker godt rundt der du arbeider, jeg ville tatt av fangeren for polyester har en tendens til å komme plasser du ikke vil ha det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for respons:D

men jeg fant ut at jeg ikke hadde peiling på dette, hehe, så jeg ga jobben til en lakkerer som er veldig flink;)

fikk jo forsikringspenger for skaden, så fant ut at jeg ikke gadd å prøve å spare de pengene og heller få gjort det skikkelig:op:

nå kan jeg verken se at det har vært noen skade der eller hvor han stoppet å lakkere, så er kjempefornøyd:D

men betalte 3000 for jobben, er det dyrt eller en grei pris???

slik ser det ut nå:)

004-2.jpg

021.jpg

litt dårlige bilder da de ikke er fokusert på skaden:o

EirikA4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo betale deg selv hundre kroner timen og tenke deg hvor langt du hadde kommet på tredve timer.

Så kan du prøve med 200 eller 500kr timen. Og hvor mange timer måtte DU jobbe for å betale regninga på 3.000kr? :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...