Gå til innhold

Bilen stopper, merkelig problem

Ranger emnet

raggar-racing

Anbefalte innlegg

Hei

Nå har b21a`n min begynt og kukke litt igjen, sist gang var det og et rart problem som var "vanskelig" og finne ut (den ene fjära på den ene sentrifugal vekta i fordeler`n hadde röki)

Men nå er det et nytt problem, etter at bilen er blitt varm og jeg kjörer ca. 1 km så stopper bilen MOMENTANT og det er 0 reaksjon (akkurat på samme måten såm om du skule gått bensin tom), så er de bare og vente en stund og fyre opp igjen men da går den kortere og kortere for hver gang den stopper til den har blitt kald igjen virker det som. (dette kan variere litt) Av og til stopper den på tomgang og.

Bilen går klokkerein helt til den stopper og går 100% reint slik den bestandig har gjort.

Jeg har en skogsvei her som jeg prövekjörer på og bilen stopper på så og si eksakt samme plass HVER gang akkurat som å slå av en bryter.

jeg trodde först det var bensin pumpa om å gjöre så jeg bytta den men 0 forskjell.

Virker jo som om det enten er bensin kutt eller tennings kutt men er vanskelig og få målt noe da jeg for det meste kjörer bilen når den stopper.

Noen forslag? Noen som har vert borti denne feilen? Da hadde dere spart meg for mye klundrete arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coilen har normal temp og har målt at den er i orden.

forgasser`n total overhalte jeg for ca. 4 måneder sia å den er i orden (hadde den og opp i går og rengjorde den og sjekka membranet var helt og nålventilen og flotören er i orden og går lett.)

Har også sjekka etter falskluft og den er helt tett.

Solonoiden på innsuget er også i orden og det er ingen vakiumslanger som har detti av.

Har vell hört om et og ann SJELDENT tilfelle med åverslag på stiften eller at issolasjonene på "opplaringa" på stiften har blitt sliti bort men det er så rart om det er det i og med at den stopper etter ca. like lang tid hele tia.

Flere forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Det KAN jo være stiften som tuller her.. Har du justert/byttet stift? Jeg kjøpte en bil med b21a i, der starta bilen lett som faen i starten, fikk kjørt av hengern og skulle inn igarasjen. Da stoppa saken.. Måtte vente ei god stund før jeg fikk start igjen. Tok av fordelerlokket, å så at stiften var rimelig slitt, så jeg byttet den, startet opp og kjørte inn i garasjen. :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har så stor tro på det i ditt tilfelle, men det minner litt om et problem jeg hadde på en volvo i høst. Da ble det bensinkutt etter en liten stund, men det hadde jo ikke noe med temperaturen på motoren å gjøre..

Feilen var ihvertfall at slangen mellom bensintanken og røra under bilen lakk inn luft, så bensinpumpa orka ikke suge nok bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har så stor tro på det i ditt tilfelle, men det minner litt om et problem jeg hadde på en volvo i høst. Da ble det bensinkutt etter en liten stund, men det hadde jo ikke noe med temperaturen på motoren å gjøre..

Feilen var ihvertfall at slangen mellom bensintanken og røra under bilen lakk inn luft, så bensinpumpa orka ikke suge nok bensin.

Tenkte på de du sier der jeg og.

Men har funnet feilen nå, det var antakelig vis et rust flak som hadde satt seg i bensin slangen/röret så jeg tok av skangen på pumpa og på armaturet og blåste igjennom det med en kompressor å nå går bilen fint igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! Gröna lynet. Kuka mye med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider