Gå til innhold

lite spørsmål ang. forsikring etter skade..

Ranger emnet

Mr_Ford

Anbefalte innlegg

hallo folks..

nå har det seg slik at her om dagen hadde jeg en liten bulk med en annen bil der jeg presterte å ødelegge høyreforskjerm,en pyntelist og en lykt på en gammel mitsu spacewagon av denne typen 1814295-bilde3-063.jpg

og da har jeg vært i kontakt med eier og vi er enige om at det er min skyld uten tvil!

MEN jeg sa at jeg kunne fikse alle delene hans når som helst ettersom bilen hans kom til å bli kondemnert hvis han tok det igjennom fosikringa + at det blir veldig dyrt for meg..

da hadde han gammern vært å fått takst på bilen og den var takstert til skader på ca 15 000...

og han sier han helst vil se hva slags "tilbud" forsikring selskapet gir han!? før han vil bestemme seg for hva han gjør..

og da er igrunn spørsmålet mitt..

hva slags "tilbud" kan han igrunn forvente seg?? går utifra at han ikke akkurat får noe milion beløp tilbake på den dritten av en gammel bil han har??

sånn ca hva slags pris kan han forvente å få på en bil som ligger på alt ifra 5-9000 kroner på nettet?

han har del kasko og jeg er usikker på om jeg har del kasko men tror jeg bare har ansvarsforsikring..

og hva er eventuelt the aftermath for meg?

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan gjøre som han selv vil og du er pent nødt til å følge det han velger..

Vet ikke om du kommer så langt med den holdinga, bilen var nok ikke en "dritt" for han.. Mulig han synes du kjører drittbil og? Du må huske på at det var du som kjørte på han, ikke omvendt.. Beste er å legge seg langflat og gjøre opp for seg på riktig måte.. :)

Du må betale en egenandel og mister bonus på forsikringa om han velger å ta det gjennom forsikringa..

Flaks at det var en såpass billig bil du kjørte borti da.. :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke sånn ment men det er jo ingen ny a6 liksom... men du som meg har jo kjørt sierra så du vet når folk refferer til bilen din sier dem den gamle dritten og ikke en sierra... men anyways jeg er jo klar til å gjøre opp for meg spørsmålet var jo igrunn hva jeg kunne forvente meg av utlegg..

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider