Gå til innhold

Kritikk til Politi(database).

Ranger emnet

ThunderCable

Anbefalte innlegg

I går var jeg ute å kjørte en 328i. Kom litt fort inn i 70 sonen og møtte en politibil, som bremser og vrengte seg rundt. Jeg reagerte med å bremse litt og bruke gear for å komme meg ned til 70. (Møkk, hadde jeg gearet ned så hadde vi sluppet følgende case..)

Polti kommer og blinker meg inn, tar den vanlige strofen og sier at det gikk vell litt fort. Jeg svarer at jeg lå i ca 90.. (får "yeah right" tilbake (og flysertifikat spøken senere)).

MEN (og her er casen) så kommer dem og sier at bilen er begjæret avskiltet fordi den er solgt og ikke omregistrert i tide. Bileiger sier det ikke kan stemme, men vi er da fremdeles behjelpelige og finner skrujern og holder lykter og div for å hjelpe dem.. Det var sikkert derfor vi slapp bot for ett for slitt bakdekk.. :)

Bilen må da stå på ett busstopp fordi dem ikke ville la oss flytte den 200 meter før dem tok skiltene. (Forsåvidt helt greit.)

Etter å ha sovet på det så finner vi ut at bilen er omregistrert og forsikret, men siden det er gjort via nettbanken til eigers mor så får vi ikke ut kvitering slik at vi kan bevise det og politiets database viser fremdeles at bilen ikke er omregistrert.

Så: Hvorfor i hell skal vi kunne bli avskiltet når bilen er helt lovlig? Nå er bilen uten skilt i minst 3 dager og det må betales ca 1000 kr for å hente ut skiltene igjen (sa poltimannen.)

WHY?

Jaja, da fikk jeg i allefall prøve med på tauing i dag (og den lille 1.6l i A4en slet :P)

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det at deres database ikke er helt på nett er vel ikke ditt problem?

En jeg kjenner ble avskiltet fordi polisen fant ut at bilen ikke hadde forsikring. Platesaks, og saken var klar. Men det viste seg i ettertid at bilen HADDE forsikring hele tiden, også under episoden. Eieren krevde skilter. Skiltene ble trykt på nytt. Kostet ikke eieren noe som helst.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så: Hvorfor i hell skal vi kunne bli avskiltet når bilen er helt lovlig? Nå er bilen uten skilt i minst 3 dager og det må betales ca 1000 kr for å hente ut skiltene igjen (sa poltimannen.)

WHY?

Fordi politiet er maktsyke?

Jaja, da fikk jeg i allefall prøve med på tauing i dag (og den lille 1.6l i A4en slet :P)

Det er heller ikke lov å taue en bil som ikke har skilt, en jeg kjenner fikk bot for det. Du må bruke biltransport for å flytte en avskiltet bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst på bot eller?:spider :omfg :hammer ?

Du må aldri aldri inrømme å ha kjørt for fort når dem ikke har bevis på at du har gjor det!....måling!

Der kunne du fått mange penger å betale!

Du skulle sagt. jeg har ikke kjørt fort! for no tull

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det tar ofte noen dager fra dere betaler til det kommer opp på databasen til biltilsynet. For det er biltilsynet som styrer med det der og politiet følger bare det som står i systemet.

Hvordan fant dere ut at bilen er omregistrert og forsikkret? lenge siden dere betalte forresten?

EDIT : til enkelte av dere andre, ta litt lærdom av det trådstarter sier om å sammarbeide og at det kanskje var grunnen til at dem ikke fikk bot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang kjører du vel i fartsgrensa, med "ulovlig" bil? :-D

Nope, jeg tror dem eneste reglene jeg ikke følger her i landet er fartsgrenser. Jeg har blitt opplært for bra :D

Det er heller ikke lov å taue en bil som ikke har skilt, en jeg kjenner fikk bot for det. Du må bruke biltransport for å flytte en avskiltet bil.

Jeg vet (men dem andre var ikke enige), men/og vi hadde ikke lyst til å la bilen stå der over helgen. Og prøveskilt er ikke så lett å få tak i på en lørdag.

Du skulle sagt. jeg har ikke kjørt fort! for no tull
Dem kan ikke ta meg på at jeg sier det heller... Og når du dobler grenser så tror jeg dem merker det, derav

-"Har føreren flylappen eller billappen?"

-"Har billappen, trenger vell ikke mer for å kjøre i 90?"

-"Hah! 90 du liksom, den må du lenger på landet med.." :P

Hvordan fant dere ut at bilen er omregistrert og forsikkret? lenge siden dere betalte forresten?

Sjekket med moren siden hun skulle fikse det (ja, han er bortskjemt).

Edit: Den har vært omregistrert i snart to uker.

EDIT : til enkelte av dere andre, ta litt lærdom av det trådstarter sier om å sammarbeide og at det kanskje var grunnen til at dem ikke fikk bot..

Ja, det er nok grunnen til at vi slapp bot for dekket, for det var rimelig slitt.. Tilogmed eiger som var rimelig beruset tok det fint, og vi hadde lange diskusjoner om prøveskilt osv :)

Menmen, skal prøve og finne kvitering i dag (og btw, i følge politiets database så er bilen fortsatt begjæret avskiltet..).

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider