Gå til innhold

Senkesett audi 80 b4? hvor?

Ranger emnet

acemaster

Anbefalte innlegg

Hei hei! er nå ut etter en billig senkesett til min audi 80 b4 92mod.

Har mest lyst på 40 bak og litt mer framme 50eller60mm.

Lurte på å bare kjøpe senkefjæra men må vist skifte dempera framme viss jeg skal senke mer enn 40!

Noen som kan anbefalle noe billig fra norske podusenter/selgera?

Hvis mann bestiller fra tyskland foresten? Betaler man moms/toll på bildeler?

MVH acemaster

Audi 80 92mod. 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! er nå ut etter en billig senkesett til min audi 80 b4 92mod.

Har mest lyst på 40 bak og litt mer framme 50eller60mm.

Lurte på å bare kjøpe senkefjæra men må vist skifte dempera framme viss jeg skal senke mer enn 40!

Noen som kan anbefalle noe billig fra norske podusenter/selgera?

Hvis mann bestiller fra tyskland foresten? Betaler man moms/toll på bildeler?

MVH acemaster

Hei! tøft prosjekt med bilen du har, vil anbefale deg nettsiden http://www.ghostextreme som jeg har gjort til flere her inne, de er billige på alt av styling og er norsk så er enkle å få tak i gjennom mail/telf..lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! tøft prosjekt med bilen du har, vil anbefale deg nettsiden http://www.ghostextreme som jeg har gjort til flere her inne, de er billige på alt av styling og er norsk så er enkle å få tak i gjennom mail/telf..lykke til

Lite av det jeg trenger på den sia der akkurat da :)

Det jeg er mest ut etter er et korekt svar på hva som hadde vært best for meg, billigst senkesett og sånt, bilen er jo ikke no å satse på og da tenker jeg på at den ikke er verdt så mye at jeg skal sette på en senkesett til mange tusen kroner :)

Vil helst bestille fra tyskland da , men vet ikke om det er lurt? noen som kan anbefalle noe fra ebay? :)

Audi 80 92mod. 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 40mm er det ihvertfall en del å velge imellom.

Her bare fra NBS:

ASP=3844755[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=80[O]amp;Year=1994[O]amp;Klasse=11"]Weitec 40mm 4cyl

ASP=3844755[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=80[O]amp;Year=1994[O]amp;Klasse=11"]KW 40mm 4cyl

Ikke mange kronene for dette, og har bra kvalitet:)

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 40mm er det ihvertfall en del å velge imellom.

Her bare fra NBS:

ASP=3844755[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=80[O]amp;Year=1994[O]amp;Klasse=11"]Weitec 40mm 4cyl

ASP=3844755[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=80[O]amp;Year=1994[O]amp;Klasse=11"]KW 40mm 4cyl

Ikke mange kronene for dette, og har bra kvalitet:)

Var ganske billig det der :)

Men vil helst ha bilen litt lavere framme! Er det noe jeg kan gjøre uten å skifte dempera? senkeskåler? hvordan vil det funke?

Ser de har 15mm senkeskåler på autospar.no!? kan det funke? :)

Audi 80 92mod. 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har senkesett til salgs viss du gir meg en go pris, Er H&R fjører og justerbare koni dempere til en ny pris 12000. kom med et bud du;)

BIlen min er ikke quatro da så....

plus at jeg ikke vil ha meg noe dyrt! tror jeg mest sannsynlig vil gå for senkefjæra 40/40 plus senkeskåler framme 15mm.

Noen som er kjent til senkefjæra her(https://raceland.secure.flexiweb.no/productview/159262/) ?

Kvalitet i forhold til cobra eller weitec?

Audi 80 92mod. 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIlen min er ikke quatro da så....

plus at jeg ikke vil ha meg noe dyrt! tror jeg mest sannsynlig vil gå for senkefjæra 40/40 plus senkeskåler framme 15mm.

Noen som er kjent til senkefjæra her(https://raceland.secure.flexiweb.no/productview/159262/) ?

Kvalitet i forhold til cobra eller weitec?

Mitt råd er å først legge penger i et skikkeli senkesett, er STOR forskjell på å kjøre med en bil me "biltema" (les billig) i forhold til KW, H&R

Her er et 60/40 senkesett med dempere til 5195,- og KW er kjent for å være kvalitet

Senk.no 80 1993[P]ASP=258722[O]Type=Audi[O]Model=80[O]Year=1993[O]Klasse=03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er å først legge penger i et skikkeli senkesett, er STOR forskjell på å kjøre med en bil me "biltema" (les billig) i forhold til KW, H&R

Her er et 60/40 senkesett med dempere til 5195,- og KW er kjent for å være kvalitet

Senk.no 80 1993[P]ASP=258722[O]Type=Audi[O]Model=80[O]Year=1993[O]Klasse=03

Hadde biltema hatt senkesett til salgs hadde jeg sikkert kjøpt det ;) billig og ikke så verst kvalitet, biltema er egentli ikke så verst på kvalitet ;)

MEn å sette et senkesett som du anbefalte i en audi 80 som min er ingen vits! Tror mest sannsynlig jeg vil gå for senkefjæra 40/40 og senkeskåler framme! skal ha på senkesett for å få en bedre look på bilen, resten bryr ikke jeg mer så mye om :)

Lurer på å bestile alt fra Garviks AutoSpar as - best på bildeler og styling siden de har både senkefjæra og senkeskåler!

Noen som vet om disse fjæra(cobra) og de senkeskålene skal passe i lag? hørte at senkeskålene kan ha mindre diameter enn selve fjæra??

Tenkte å bestille i løpet av helga og da vil jeg gjerne ha et svar :)

Hilsen Acemaster

Audi 80 92mod. 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigaste måten å senke bilen din på er å kjøpe seg en vinkelslipar å kappe orginalfjørene;P

Cobra er jo bra kvalitet det, senkeskålene er neppe noe mindre i diameter en orginale, er vell bare lavere en orginale skåler.

Og med tanke på at dei selger det på samme siden vil eg tru det skal passe fint;)

Viss du vil vere ekstra sikker er det berre å sende en mail til di;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigaste måten å senke bilen din på er å kjøpe seg en vinkelslipar å kappe orginalfjørene;P

Cobra er jo bra kvalitet det, senkeskålene er neppe noe mindre i diameter en orginale, er vell bare lavere en orginale skåler.

Og med tanke på at dei selger det på samme siden vil eg tru det skal passe fint;)

Viss du vil vere ekstra sikker er det berre å sende en mail til di;)

janei, vinkelslipar har ikke jeg så det blir dårlig me de! haha

neida, tenkte jeg skulle ha noe lovlig da :)

Men ja, tror jeg går for cobra senkefjæra og senkeskåler fra autospar. :)

sender en mail til de før jeg bestiller for å være sikker fjæra vil passe med senkeskåler :)

Audi 80 92mod. 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 6 years later...

Senkeskåler laver jo bilen bare med 15-20mm så det vil vel ikke sees noe særlig forskjell? Men hvis jeg senker bilen 40mm framme (da trenger man vel ikke bytte dempere) , må jeg da ta forstillings/4 hjuls kontroll? Ødelegger man vinklingen helt , slik at dekkene blir skjeivslitt og styringa blir upresis?

Gikk helt fint på en MB uten og ta noe kontroll etter senking framme

Lenke til kommentar
Del på andre sider