Gå til innhold

1.8 GSi motor (Turbo)?

Ranger emnet

Bambozle

Anbefalte innlegg

Ja .. har en opel ascona 1.8 gt så byttet jeg om motoren pga masse små feil, byttet til en 1.8 gsi fra en kadett E

har lyst til og montere en turbo uten og gjøre for mye, tenkte ikke og kjøre FOR mye trykk men bare for og få litt mer futt

spørsmålet mitt er for og kjøre en 0.8-1.2 i bar hva må gjøres?

er jeg NØDT til og bytte noe? eller vil det holde ?

tips osv? =)

1.8GSi 8v 116hester hvis jeg ikke husker helt feil. hjernen er til 1.8 gt motoren som satt i som også er en 116 hester.

hvor mye hester kan jeg få ut av motoren uten og bytte noe osv?

komigjen gutter og jenter LECTURE me :D:happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mye trykk må du nok bytte mye.

Motoren din er ikke så egnet med turbo grunnet høy komp.

Sett heller inn en c20ne 115hk og sett turbo på den.

Den blir kjørt med trykk på rundt 0.5-0.9bar, da ligger den på rett rundt 200hk.

Kan bruke toppakkning fra c20let eller z20let.

Også må du ha stårre dyser, de fleste bruker dyser på 315ccm

sjekk JMA Performace - Vi gir deg bilen du drømmer om

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.

er det noen andre "billige" måter og erte opp 1.8gsi motoren da? uten og måtte bytte og overhale alt?

Corsa Tuner .. hmm .. si jeg skal kjøpe en slik motor

da ligger det en 3-5 tusen der..

toppen vet jeg ikke noe om vet ikke hvor jeg skal få tak i det en gang..

og dysene 1600 kroner.. vil regne med at vi ser en 10k her for og nærme meg 200hk...

ikke mulig og få det litt billigere?

altså jeg TRENGER ikke 200hk .. holder lenge med en 140-150 hester i asconaen ... det ville blitt stor forskjell fra de 115-6 som står der nå :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.

er det noen andre "billige" måter og erte opp 1.8gsi motoren da? uten og måtte bytte og overhale alt?

Corsa Tuner .. hmm .. si jeg skal kjøpe en slik motor

da ligger det en 3-5 tusen der..

toppen vet jeg ikke noe om vet ikke hvor jeg skal få tak i det en gang..

og dysene 1600 kroner.. vil regne med at vi ser en 10k her for og nærme meg 200hk...

ikke mulig og få det litt billigere?

altså jeg TRENGER ikke 200hk .. holder lenge med en 140-150 hester i asconaen ... det ville blitt stor forskjell fra de 115-6 som står der nå :p

gassere? er ikke det et alternativ, eller vil du ha popoff-lyden?

turbo på den lille motoren, som er ment som sugemotor, vil bare være dyrt uansett.. du må jo ha datasprut, så vidt jeg har fått det med meg =P ellers er det vel "bare å dreie av litt, eller få lagd ett eller anna slik at det blir lavere komp :) mye stress med turbo.. 1500-5000 = grei turbo, grenrør klarer du sikkert laga selv, intercooler 1000-10000 kr (jeg har en fra original vectra turbo til overs ) men du trenger ikke tenke på å godkjenne den med turbo =P det er vel det man kan kalle et tapsprosjekt, da du må ha nye bremser, mest sannsynelig :)

smell ut bilder av gliset da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

c20ne får du til 1000-2000.-

datasprut trenger du ikke på denne hvis du bruker 315ccm dyser.

JMA har laget en del motorer av denne typen, og virker som de holder bra.

vet flere som kjører samme oppsett.

Enkleste og beste hk for penga er å sette inn en c20xe 150 orginale hk som funker bra.

Motor ligger på 5-8000.- komplett.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

komplett vil si med lednett og hjerne ? eller?

hmm.. greit nok at C20ne motoren er billig.. men jeg trenger å kjøpe toppen til en annen bil osv...

hvor finner jeg c20xe? Har lett overalt... og finner den ingensteder...... hehe..

vil C20xe kunne gå på 1.8GT girkassa ? eller vil jeg bare vri av framakslinga med en gang? .. eller mener du at jeg kan få med girkasse og framaksling i ordet "komplett" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akslinger er like fra 1.8 og oppover. kan bruke f-16kassa di ja.

F20 kassa er nok litt mer holdbar, men ser ingen problem med å bruke f-16 kasse.

Komplett vill si startklar motor med ledningsnett, hjerne, starter, dynamo.

Sjekk Calibra.no :: for Opel Calibra-entusiaster og Opel Motorsport Club for motor.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider