X-oz Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 Hei.:happyhappy: Har en BMW 318i Cab (E36). Har tidligere behandlet kalesjen med BMW original rens og imprignering, men denne fungerer ikke optimalt. Den lager også flekker på lakken som er sinsykt vanskelige å fjerene om en ikke er rask til å skylle bort overflødig imprignering før den tørker. Noen som har tips? Trenger en god rens og et imprigneringstoff som fungerer og varer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bevsev Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Jeg har meget god erfaring med Raggtopp, f.eks herfra:RaggTopp Vinyl Convertible Top Care Kit: Premium convertible top detailing products for vinyl convertible car tops! convertible top care, car top Såsant det er vinyltak du har... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-oz Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Vinyl er vel en type plast? Jeg har BMW sin originale kalesje. Kjennes ut som vanlig stoff, bare litt tykt og grovt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm591 Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 et tips kan være å dra til en butikk som selger båtutstyr. massevis av kalesjer på båter vet du :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinB Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Jotun har kommet med nye produkter til rens og impregnering av kalesjer berenget på marint bruk, så da skal det nok duge til Bil også :-) MartinB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredster Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 Jotun har kommet med nye produkter til rens og impregnering av kalesjer berenget på marint bruk, så da skal det nok duge til Bil også :-) MartinB Det bør det helt sikkert gjøre, men jeg ville "maskert" rundt hele bilen med svarte søppelsekker som du fester med papptape eller noe slikt. Du stikker da litt av plastsekken ca, 2 cm innenfor cabben hele veien, så er du sikker på å ikke få noe på lakken - FOR DET SUG... skikkelig svette greier når det skjer. Silikon på lakk er nei takk :Devil: !! Siter 07-mod Megane CC 1.6, 115 HK X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk. X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 Evt ta på rensen først, også vaske resten av bilen etterpå? Eller? :D Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvilvang Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 kjøpte impregnering beregnet på telt o.l. hos g-sport. usikker på hva stoffet het, men tror det var lubrisol(eller.no) kostet ca 149,- for 1l som holdt til 2 behandlinger. skylte bare av taket med vann først.. lot cabben tørke og sprayet godt på med stoffet så cabben så skikkelig bløt ut. tørket av det overflødige så det ikke rant på lakken.. gjentok behandlingen etter et par uker. nå er taket helt tett.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg