knedal Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 Har endelig fått med en saab 9-5 2,3t 98 mod. 168 000 km. Bilen går greit originalt, men har sjekket og lest litt på forumet om BSR chiptrimmingen som for såvidt virker svært enkelt. Er det noen som har erfaringer med dette? Tenker meg et steg 1 som yter 234Hk. ER det anbefalt å bytte turbo, bensinpumpe etc etc. i forhold til denne trimmingen? Takker for alle svar!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab96 Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 Jeg ville heller tittet på sidene til Speedparts Nei du behøver ikke bytte turbo eller bensinpumpe når du monterer steg 1 trim, men du bør vurdere å ta steg 2 eller 3, altså et større eksos anlegg så motoren din puster lettere. Siter '75 Saab 96 v4 Rallybil '80 Saab 96 V4 Jubileum '88 Saab 900 Aero '90 Saab 900 Aero '96 Saab 9000 Aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knedal Skrevet Mars 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Speedparts virker greit. BSR er da mye billigere på Saab Parts, Accessories & Saab Performance Tuning, Worldwide Shipping. - Hvis det ikke er kvalitetsmessige ting jeg må ta hensyn til, velger jeg BSR. Er det noen som forsåvidt har erfaring med elkparts? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alx81 Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Etter hva jeg har lest på noen svenske forum så er det Maptun eller Nordic Uhr som gjelder på Saab. Er ikke så dyrt på Maptun Performance. Steg 1 chip gir 235hk og 380nm til 7995 sek inkl moms Siter Saab 95 2.0t Renault 5 GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Vil foreslå at du går for en PPC variant, så kan du ta ut programmet når du trenger det (eu-kontroller etc). Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik99T Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Hei! Elkparts skal være bra :) Husk bare på at det blir litt dyrere, når du legger til avgifter, og frakt. Forøvrig vil jeg anbefale deg å stikke innom Saab Turbo Club of Norway med spørsmål, der finner du mange flere folk som kan hjelpe deg :) Siter 99T16 - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knedal Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Er det noen som vet hvordan en tar ut cdspillerenheten? Det er 2 hull på hver side av spilleren. Skal en stikke pinner inn her å dra spilleren ut? Noen som vet? Jeg tenkte å koble på en forsterker for å få litt ekstra bass i bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Jepp. Trenger pinner :) Har du kjøpt adapter slik at du får koblet på ekstra forsterker? Vet det er en svenske som lager og selger slike til AS1,2 og 3. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knedal Skrevet Mars 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Noen som vet hvor jeg får tak i adapter til bilen min? Jeg har både cdspiller og kassetspiller, med 3 høytalere i dasjbordet, 2 i dørene i front, 2 i dørene bak, og 2 høytalere ved hattehyllen. Da er det vel AS3 jeg har? Fikk forresten fikset pikselfeilene på bilen min i dag. Trengte bare et skrujern og en penn, så fungerte alt perfekt!:D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab96 Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Noen som vet hvor jeg får tak i adapter til bilen min?Jeg har både cdspiller og kassetspiller, med 3 høytalere i dasjbordet, 2 i dørene i front, 2 i dørene bak, og 2 høytalere ved hattehyllen. Da er det vel AS3 jeg har? Ja da har du AS3 Siter '75 Saab 96 v4 Rallybil '80 Saab 96 V4 Jubileum '88 Saab 900 Aero '90 Saab 900 Aero '96 Saab 9000 Aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Hmmm. Skal ikke AS3 være med bass i bagasjerommet? Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havove Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Har endelig fått med en saab 9-5 2,3t 98 mod. 168 000 km.Bilen går greit originalt, men har sjekket og lest litt på forumet om BSR chiptrimmingen som for såvidt virker svært enkelt. Er det noen som har erfaringer med dette? Tenker meg et steg 1 som yter 234Hk. ER det anbefalt å bytte turbo, bensinpumpe etc etc. i forhold til denne trimmingen? Takker for alle svar!! Har du hatt turbobiler før eller er dette den første? hørte rykter om at du hadde kunnskaper om detta, kanskje ikke så mye som brorn din som lurte på hvor mange hk til han fikk ved og sette ic på suge 900en sin. HAHA gida ikke si noe Det jeg kan si på det med om turboen holder. det gjør den sikkert en god stund, men blir sikkert å bli dårliger etter vært, og da må du skifte turbo:doh turboen har sikkert levd et liv der den forgje eiern sikker ikke viste at den burde kjøles ned før man slår av bilen etter litt hard kjøring, og med disse små turboene er det ikke mye hard kjøring som skal til for at det blir god og rød. Dette er selvfølgelig de fleste gjør. hehe er det ingen feil på bensin pompa og motorn fremstår som i god stan, peis på, jeg har gjort dette et par ganger før, da med volvo, men poenget er vel det samme. ellers så må jeg få se på bilen din en dag. Mvh Håvard :popcorn Siter Saab 9-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"tina"-65 Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Hmmm. Skal ikke AS3 være med bass i bagasjerommet? bass i bagasjerommet på varebil ja, høyre side. to basser i en sedan som det høres ut som han har... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 bass i bagasjerommet på varebil ja, høyre side.to basser i en sedan som det høres ut som han har... Ok. Så høyttalerne i hattehyllen er bare bass? Jeg har bare hatt stasjonsvogn med AS3. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knedal Skrevet April 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Har du hatt turbobiler før eller er dette den første? hørte rykter om at du hadde kunnskaper om detta, kanskje ikke så mye som brorn din som lurte på hvor mange hk til han fikk ved og sette ic på suge 900en sin. HAHA gida ikke si noe Det jeg kan si på det med om turboen holder. det gjør den sikkert en god stund, men blir sikkert å bli dårliger etter vært, og da må du skifte turbo:doh turboen har sikkert levd et liv der den forgje eiern sikker ikke viste at den burde kjøles ned før man slår av bilen etter litt hard kjøring, og med disse små turboene er det ikke mye hard kjøring som skal til for at det blir god og rød. Dette er selvfølgelig de fleste gjør. hehe er det ingen feil på bensin pompa og motorn fremstår som i god stan, peis på, jeg har gjort dette et par ganger før, da med volvo, men poenget er vel det samme. ellers så må jeg få se på bilen din en dag. Mvh Håvard :popcorn Vel, jeg vet hvordan turboen fungerer, og hva hensikten med den er. Nå er ikke poenget mitt med chippingen eller "omprogrameringen" av bilen nødvendigvis å få så voldsomt med ekstra hester, men heller det ekstra dreiemomentet da jeg liker å ha drag i bilen på lave turtall. Jeg kjører svært sjeldent i høye turtall, og en rødglødende turbo er sånn sett ikke noe problem for meg. Har dog investert i følgende som er på vei i posten fra England as we speak: 1 x Pipercross Performance Round Air FilterSaab 9-5 1 x Stage 1 PPC (+64bhp/+98Nm)Saab 9-5 2.3 M98-00 1 x Air Inlet pipe (higher flow)Saab 9-5 1 x Headlamp brows (pair)Saab 9-5 M98-01 Til den nette sum av 683£ med frakt og mva. Dreiemomentet blir da 384Nm, som jeg tror vil flytte bilen akseptabelt. :D For øvrig sitter det gule justerbare konidempere på bilen. I tillegg har den ekstra frontleppe og sideskjørt + den lekre saab spoilern, som er buet og lav (liker ikke disse svære japse spoilerne). Har nettopp skiftet bremseskivene om til bremboskiver da de gamle var utslitt. Funger greit. Det er noe steinsprang i fronten som jeg skal se nærmere på når det blir varmt ute. Så jeg har nok å holde fingrene i med dette prosjektet. Det som er utfordingen nå er først og fremst å finne ut hvordan jeg kan legge opp til ekstra forsterker i bilen. Disse originale saab spillerne har ikke normale aux utganger på spilleren, som irriterer meg grønn! Søker litt for tiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.