JChE Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 Heisann, har prøvd å søke men har ikke funnet noe relevant... Problemene er: Av og til går bilen som en dass og sperrer på ca 5000rpm Den skal sperre på 6500... av og til er bilen vanskelig å starte og fusker med en gang den har startet... da tar det litt tid før den går normalt. dette skjer spesielt i fuktig vær kjenner også at den av og til lugger litt under kjøring... noen som vet noe? jeg har byttet luftfilter, og skal bytte bensinfilter og fordelerlokk. Har sett på pluggene,og de ser fine ut. det er forøvrig ngk-plugger med 4 elektroder tenkte også å ta en diagnose på vw-verksted for å se om jeg finner ut noe der... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 ja her var det liv... har nå byttet fordelerlokk, det hjalp litt, men den kan være vanskelig å få start på enda. var nettopp å fikk lest ut feilkoder, fikk feilmelding på hall-giver.Noen som vet hvor denne sitter? Stemmer det at den er i fordeleren? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atley Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Jeg har vært borti dette problemet ett par ganger og da har det vært luftmassemåleren som har jukset, og da uten registrering i feilminne.... om motoren ikke går så vil det komme feil på G40 Hallgiver. Siter -05 Skoda Octavia -96 Ford Exploder -89 Jeep Cherokee Limited Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Bilen gikk på tomgang når diagnose ble tatt... Så luftmassemåler kan være defekt uten at det blir registrert ja?Det var noe dritt... tenkte uansett å prøve å bytte hallgiver,hvis noen i området kristiansand har dette på lager. Bilen er vanskelig å starte når den er kald, og går som en dass første minuttet eller så, etter det går den som den skal,med unntak av turtallssperre på 5k.Høres også ut som den feiltenner litt i starten, med små smell i luftfilter og eksos...dette kan vel tyde på tenningsproblemer? Har forstått det som hallgiver skal gi signal til coil om tenningstidspunkt? Det var G40 hallgiver som ga feilmelding ja. Det er denne som sitter i fordeleren? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr3as Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Har sliti med det samme på akkurat lik motor, i fuktig vær går den ikke hundre prosent før den er orntlig varm. Hadde overslag i en plug-kabel som de ble byttet sammen med plugger. Fordeler skal jeg teste å byttes snart, men merker problemet lite nå som det er mer tørt vær. Har av og til også sliti med at den er tungstartet og kan finne på å dø rett etter oppstart om den har det litt tungt. trodde først det var kondens i tanken så har brukt litt kondensfjerner, det er har faktisk fungert de fleste ganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 hmm,akkurat... problemet er der igrunnen hele tida, så lenge bilen er kald. Men skal ta og bytte pluggkabler og plugger tenker jeg,selv om pluggene ser helt fine ut... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg