Gå til innhold

Soting vindu

Ranger emnet

doffen24

Anbefalte innlegg

Originally posted by doffen24

Ble tatt i kontroll for å ha sotet vinduene på fører siden.

Hvor stor bot kan jeg få?

Doffen24

Hadde du ikke sotet på andre siden? Blir sikkert halvparten da.... :rolleyes:

Hvis de sa du sku få bot så sa de vel summen oxo...

Ikke alltid man får bot for det, vanligst å bare få beskjed om at du skal ta det av på stedet før du får lov til å kjøre videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Hadde du ikke sotet på andre siden? Blir sikkert halvparten da.... :rolleyes:

Hvis de sa du sku få bot så sa de vel summen oxo...

Ikke alltid man får bot for det, vanligst å bare få beskjed om at du skal ta det av på stedet før du får lov til å kjøre videre.

Begge sider foran var sotet. Fikk ingen advarsel.

Doffen24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynet stoppa meg en gang med sota sideruter foran. De sa at jeg skulle ta det av på stedet, ellers skulle de avskilte meg.. Måtte bare pelle det av da.. :(

Har sjekket litt i ettertid og soting av vinduer er ikke avskiltningsgrunnlag. Det er visstnok bare en 2er feil som de skal skrive mangellapp på.. Skal huske det til neste gang :D

'07 Mercedes C Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle slike regler praktiseres nok forskjellig etter dagsformen til personen i uniform, og selvfølgelig sotningsgraden av framrutene.

Jeg ble tatt med et "lite" klistremerke i frontruta med reklame for ett eller annet, og det fikk jeg beskjed om å fjerne før jeg fikk kjøre videre. Det er neppe SÅ stor bot - om den kommer i det hele tatt. Skulle tro at de ga deg den på stedet-

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider