e30i Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 Noen som vet hvordan man kobler launchcontrol til BMW, eller uansett bil. Hvordan får man bilen til å gi turtalskutt på f.eks 4000 rpm. Må man inn i motorstyringen å "haxxe?" Det hade vært så stili å stå å vente på grønt lys, med knappen inne,, flat pedal, masse overgangsbensin=smell!!!! Rally/cross-bil i gata! Siter 93 Ford Escort 1,8 06 Suzuki GSXR x-`99yamha r6 x-`01 mMBc200 x-`91 MR2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 kanskje disse kan hjelpe deg? http://www.racelogic.co.uk Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 eller kanskje disse har noe.. http://www.autocar-electrical.com/ Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 hvilken motorstyring har du da? du veit at lunchcontrol dreper drivverk og turbo (hvis du har da)? det som er vitsen med lunchc. er vel å få opp rpm'en og dermed ladetrykket, så du ikke har turbolag? Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 ikke dumt på en n a bil heller.. bmw m3 har jo egentli det på den nyeste.. jævlig fint i starten hvertall.. på en turbobil så har de jo anti lag system i tillegg.. launch control er jo bare en turtallsbegrenser til du slipper clutchen.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 Skjønner ikke helt vitsen med dette dersom du har en bil med vanlig manuelt gir. Launch control leveres jo bare til biler med SMG, dette fordi clutchen der normalt ikke kan slippes på høye turtall (fordi det ikke er noen manuell clutch). Prøvde selv en M3 SMG på Nürburgring i sommer med denne funksjonen. Selv om du gir full gass går ikke turtallet høyere enn ca 4000 rpm, og motoren har ikke mer kraft selv om du trykker gassen i bunn (før du slipper spaken naturligvis). Selv om det sikkert høres kult ut å si du har launch control har det ingen virkning i en bil med manuell. Penger ut av vinduet! Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 Originally posted by Beamer Screamer Skjønner ikke helt vitsen med dette dersom du har en bil med vanlig manuelt gir. Launch control leveres jo bare til biler med SMG, dette fordi clutchen der normalt ikke kan slippes på høye turtall (fordi det ikke er noen manuell clutch). Prøvde selv en M3 SMG på Nürburgring i sommer med denne funksjonen. Selv om du gir full gass går ikke turtallet høyere enn ca 4000 rpm, og motoren har ikke mer kraft selv om du trykker gassen i bunn (før du slipper spaken naturligvis). Selv om det sikkert høres kult ut å si du har launch control har det ingen virkning i en bil med manuell. Penger ut av vinduet! står du på startstreken så klart det vil ha noe å bety, vil få full kraft med en gang clutchen slippes... på gata er det liten vits, men i feks rallycross kan det ha sine fordeler.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.