Rossa Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Jeg fikk knust bakruten i går, dagen før påskeferien:thumb . Har bestilt en brukt fra Møre (til 1000,-, (ny 7000,- inkl. montering..)), men må montere den selv og lurer på hvilket lim som er lurt å bruke. Det er ikke gummilist rundt glasset, den er limt rett på bakluken. Har ikke lyst at den skal fly avgårde rett etter montering! Må jeg fjerne all gammel lim på rammen? Acetonic? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Skal ikke påstå at jeg har noen erfaring på området, men den gangen jeg var innom et glassverksted var det i hvert fall sikaflex som ble brukt. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Kan få kjøpt rutelim på verksted. Det som de selv bruker når de limer fast ruter. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-Einar Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Sikaflex funker som bare det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gompen Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 brukte denne tetningen på bakvinduet mitt. funket veldig bra. Billig og:) Biltema Norge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Jeg ville nok satset på å bruke orntlig rutelim.. Dette får du kjøpt hos ditt lokale lakkverksted. Men husk på å vær rask med å sette inn ruten når du har fått på limet, for det tørker fort Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo22 Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 fjern det gamle limet helt og kjøp rutelim hos glassmester, limet skal på luka og du får da med en akselerator som du smører runt glasset som skal treffe limet når du legger ruta på plass, da starter herdinga av limet og herder ganske fort, få med avstandsbrikker også så ruta kommer der den skal være og ikke sklir i limet og blir skeivt montert.det er viktigt også pga det skal være riktig tykkelse på limet mellom glass og luke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rossa Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Takk for svar! Skal ha klosser på, og bruke rutelim og akslerator fra verksted, kjipt om den suger seg fast til hengerfestet i stedet for luken:shake .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf.H Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 bruk sika rutelim det er billig og bra, bruk aktivator på rute og karm, det er for at limet ikke skal løsne fra rute og karm, limet tørker også hvis du ikke bruker aktivator men fare for at ruta kan løsne, du har ca 10min på deg fra du har hatt på limet til ruta er på plass. jeg bruker ikke avstandsklosser, men legger ruta på plass og justerer den der jag vil ha den før jeg klemmer den inn. bruker alutape og taper slik at ruta ikke sklir ned. fjern tapen etter et par timer for da er limet tørt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg