Gå til innhold

Bruker mye olje.

Ranger emnet


Chiefrw

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en VW passat 2.0 STV 90mod.

Problemet er at den bruker mye motorolje.

Sammenliknet med arbeidsbilen Toyota Camry så kjørte jeg 1000 mil uten å bytte olje.

Mens på passaten er det ofte etterfylling av olje.

Sjekket at luftfilteret at det ser bra ut.

Er ganske nybegynner i å gjøre vedlikehold på bil så hvis det er andre ting jeg eventuelt kan sjekke.

Bilen har gått 243.000. Brukt delsyntetisk mens siste kannen jeg kjøpte var ikke syntetisk så godt mulig den har brukt endel ekstra pga det.

Noen med hjelp/tips ?

 

 

Mvh Chief_R-W :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har en VW passat 2.0 STV 90mod.

Problemet er at den bruker mye motorolje.

Sammenliknet med arbeidsbilen Toyota Camry så kjørte jeg 1000 mil uten å bytte olje.

Mens på passaten er det ofte etterfylling av olje.

Sjekket at luftfilteret at det ser bra ut.

Er ganske nybegynner i å gjøre vedlikehold på bil så hvis det er andre ting jeg eventuelt kan sjekke.

Bilen har gått 243.000. Brukt delsyntetisk mens siste kannen jeg kjøpte var ikke syntetisk så godt mulig den har brukt endel ekstra pga det.

Noen med hjelp/tips ?

 

 

Mvh Chief_R-W :)

 

Har akkurt samme problem, men sjekket for lekkasje? kansje motoren bruker olje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke turbo på denne bilen? Hvis ja, kan det bety at turboen begynner å bli dårlig.. Hvis det ikke er turbo, sjekk etter lekkasjer samt gugg i kjølevæska eller hvit majonesaktig gugg i oljepåfyllingslokket.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke turbo på denne bilen? Hvis ja, kan det bety at turboen begynner å bli dårlig.. Hvis det ikke er turbo, sjekk etter lekkasjer samt gugg i kjølevæska eller hvit majonesaktig gugg i oljepåfyllingslokket.

 

Har ikke turbo bare en vanlig 2.0 Injection.

Tror ikke den skal ha noe lekkasje heller så det ut som og kunne ikke legge merke til noe da jeg etterfylte kjølevæsken heller.

 

Fin bilpark du har forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Kommer det uvanlig mye røyk av bilen? Isåfall, så kan jo stempelringene dine være på tur til å ryke.. At dem slipper gjennom litt olje som kommer ut eksosen.

 

Bilparken min er fin den.. Har enda 4 biler til som jeg ikke fikk skrevet i signaturen.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den slipper ut endel selv om jeg har kjørt en lengre tur også. Si jeg har kjørt i en halvtimes tid at da motoren er normalt på 70-80c under kjøring og enda så slipper den ut endel eksos fordet. Under EU kontroll fikk den god score på at utslippet var ok på mengde og styrke men kan være noe i det med motoren. Mange VW og Audi motorer har lett for å tikke har jeg hørt så om dette er stempelringene som klirrer det vet jeg ikke siden er ganske ny innen bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår