Gå til innhold

Startproblemer med ford sierra 86 mod..

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp "overhalt" en 2.0soch motor.. Har byttet topp-pakning. Overhalt toppen fullstendig, byttet bunnpannepakning og stempelringer, samt honet sylindrene.

Satte motoren i bilen igjen idag og starta opp. Motoren gikk som ei klokke, og funka i ca 15min da jeg stoppet den for å skru fast termostathuset. (Hadde glemt å stramme ene skruen). Etter dette ville ikke motoren starter. Skjer lite når jeg vrir på tenninga. Motoren snurrer rundt og den får både gnist og bensin, men vil ikke tenne.

Hva kan være galt??

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil si at den startet kald,men ikke varm? Får vel for mye suppe på topp da... sånn at det er som å starte med choken på ved varm motor. Gi full gass og dra den på starteren litt,så ser du om det står til liv..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , regner med du har hatt av fordeleren ved overhalinga, prøv å stille inn tenningsmerke på veiva på ØD merke, sjekk at du ikke har for mye fortenning da på tenninga eller for sen tenning , er jo et merke oppå kanrten inni fordeleren som rotoren skal peke på når tenningmerkene er rikteigt innstillt med første sylynderen på topp.sjekk det og sett fordelerlokket på plass løsne fordeleren litt og få en til å vri på nøkkeln mens en vrir pent på fordeleren den ene eller andre vei og se om den tenner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordeleren har jeg ikke rørt, men har justert den inn slik den skal være.. Har også prøvd med startgass men er null reaksjon..

Den starter med engang når motoren er kald, men så snart den er varm, og jeg stopper den i ca 5-10 min for så å starte den igjen, er det null respons.

Fant ut at det spjeldet øverst på forgasseren er synderen. For bilen starter når jeg åpner det litt. Spjeldet er ikke i bevegelse mens jeg holder på å starte. Se bilder.

Hva kan være årsaken til at spjeldet holder på slik det gjør?

Slik står spjeldet under oppstart av varm motor:

DSC00110.jpg

DSC00111.jpg

Slik må det stå for at jeg skal få start ved varm motor:

DSC00112.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Er vel choken som er på ja. Hvordan får jeg fiksa det her? Er jo sykt irriterende?

Når jeg holder spjeldet slik på siste bildet ved varm motor og starter opp, holder spjeldet seg slik helt til jeg stopper den igjen..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært ute å sett å prøvd litt.. Den starta med engang nå nettopp.. (kald motor).. Det spjeldet løfta på seg når jeg starta da.. Men når den var varm, datt spjeldet ned når jeg stoppa motoren, og der ble det når jeg igjen skulle prøve å starte. Ergo, ikke start.

Hva er det som styrer det spjeldet? Har knipset noen bilder.

DSC00122.jpg

DSC00121.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider