Gå til innhold

Newbie skal kjøpe BMW 520 /523

Ranger emnet

Student

Anbefalte innlegg

God morgen/dag/aften/kveld/natt godtfolk!

Jeg må ærlig innrømme at jeg har lite peiling på bil. I hvertfall mer peiling enn ei 18årig russejente, hehe..

Spørsmålet mitt er som følger..

- Jeg har sett meg rundt etter bil og valget kommer nok til å falle på en '97-mod BMW 523 IA stasjonsvogn. Bilen har skinninteriør, cruise control og har gått ca 270'000km.

Er det noe spesielt jeg bør være oppmerksom på når det gjelder en slik bil? Jeg tenker da spesielt på slitedeler som ikke er byttet som vil måtte byttes etter neste sving etc. Kjedelig å putte penger i en bil man tror vil gå greit en stund som viser seg å ha fått sugerør i lomma mi.

Håper noen av dere entusiaster kan komme med noen gode tips og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det steptronic? Har hørt at de vanlige automat kassene ikke er så bra.. Men har ingen erfaring med dette.. e39 er en nydelig bil på mange måter! e39 er ikke dyr å vedlikeholde i motsetning til mange andre bmw`er..

1996 Bmw 523i 2.5 Manuell.

sladdevogn: 86` scorpio 2.8 manuell

x: 1992 Bmw 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer igrunn veldig ann på hvordan denne er holdt i løpet av de 270k km den har kjørt. Spør etter kvitteringer på ting som er gjort f eks. Servicehefte fulgt hvor langt?

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

har selv en 97` 523i gått 230 men ser utrolig bra ut og skal fikse mye på den.! vet ved erfaring at rundt 250 så begynner demperne og slite rimelig sterkt. sammen med eksos anlegget mitt. he he

kjør hardt og brutalt.

ps ingen som vet om noen kul styling til bilen og tips til hva man kan gjøre invendig.?? bmw 523i 97` 2,5l

523i 18" AC-scnitser 2,5L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv en 97` 523i gått 230 men ser utrolig bra ut og skal fikse mye på den.! vet ved erfaring at rundt 250 så begynner demperne og slite rimelig sterkt. sammen med eksos anlegget mitt. he he

kjør hardt og brutalt.

ps ingen som vet om noen kul styling til bilen og tips til hva man kan gjøre invendig.?? bmw 523i 97` 2,5l

ikke noe annet enn m-tech styling som gjelder på e39 ;)

kjøpe m5 fram- og bakfanger, m5 spoiler liste, shadowline, m5 speil, facelift lykter, m5 nyrer, kantfelger

Innvendig: M5 ratt, nye interiør lister f-eks.. instrument ringer, ///M stoffmatter, pedalsett, girkule/shortshift..

Ikke noe annet som gjelder ;)

1996 Bmw 523i 2.5 Manuell.

sladdevogn: 86` scorpio 2.8 manuell

x: 1992 Bmw 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider