Gå til innhold

Jeg greier ikke å slå på lyset på bilen min....

Ranger emnet

smilefjes

Anbefalte innlegg

:hide

Egentlig tør jeg ikke innrømme det engang men...

Jeg har altså kjøpt meg ny bil. Fortsatt Audi, fortsatt a4, men nå 2007 modell.

Og i fronten er det noen søte små lykter, sånne runde. Men jeg finner ikke noe sted å slå dem på...

Noen som kan hjelpe kvinne i nød...?

:helpme:

Fikk så fin hjelp her sist at jeg endte opp med å kjøpe meg vag-com og føle meg helt konge på bilsaker - helt til nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde det. For på lysbryteren så sitter det jo noen "stasjoner" som den ikke lar seg vri til normalt.

Og joda - den lar seg både skyve inn og trekke ut igjen den, men den lar seg fortsatt ikke skru til de stasjonene den ikke kommer bort til :(

Og det er IKKE morro å komme på Møller og spørre om hjelp til å slå på lyset heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de små runde som sitter under frontlysene. Tror det heter tåkelys...?

I instruksjonsboka står det at jeg ikke skal dreie bryteren til symbolet for tåkelys, jeg skal dreie den til parklys eller vanlige lys og trekke den ut til første hakk, så skal lampa for tåkelys tennes (og antagelig lysene også), men det gjør de ikke. Hverken tåkelysene eller kontrollampa.) :bok:

Er jo litt rart om begge lysene har tatt kvelden, det er jo en 2007 modell? :shake:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert like greit, i og med at det er så mye misbruk av tåkelys. :)

Er du sikker på at det skal være lys der da?

En gammel Passat jeg var borti så ut til å ha tåkelys i fangeren, men det var bare lykteglass til pynt.

Ikke noe pærer eller opplegg til lys i det hele tatt.

Kan være det samme her?

Om du ikke får det til er det vel bare å stikke bort til forhandleren og si at du lurer på om det er noe galt med lysbryteren din.. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke slik på di nyeste audiene at man må dra ut 2 hakk for å få på tåkelysene? 1 hakk er vel bare tåkelyse bak?:)

Nei, to hakk ut er tåkelys bak og ett hakk ut er grøftelys.

Uansett så holder jeg fremdeles en knapp på feil på pærene evnt. at det ikke finnes pærere i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører nye biler vi, ikke noe trykk knapper her å der=)

Nei, det skal være en vri mot Høyre, da et trekk ut for park & Grøftelys, to vrier mot Høyre, da et trekk ut for vanlig nattlys & grøftelys.

En vri mot Høyre, da to trekk ut for park & tåkelys bak, to vrier mot Høyre, da to trekk ut for vanlig nattlys & tåkelys bak.

Oppsøk hos møller, men du har 2007 mod?

da skal det være grøftelys pærer i holderene i følge min logikk.

koskos

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider