opelracer Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 har en omega b 2.0i 16v. motorlampe slår seg på men etter bilen er blitt varm og jeg slår på tenninga så er lyset borte.motoren kutter ved 4500rpm. helt til motoren er blitt kald og jeg starter igjen da lyser det igjen,har skiftet kamakselføler,lambda,veivakselføler. noen som vet hva det kan være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Les ut feilkoder, så har du svaret. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlbusDumbledore Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Du kan lese av feilkodene ved hjelp av en binders:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Du kan lese av feilkodene ved hjelp av en binders:) Hvordan? :uhhmmwhat?: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Hvis du søker på binders under omegaforumet så finner du svaret. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlbusDumbledore Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Porten du ser på bildet finner du under rattet ditt, bak ett deksel. Er som regel på venstre siden ett brett med masse sikringer. Når du har gjort dette og starter tenningen, vil motorlampen blinke kodene til deg. Den begynner med å blinke kode "12" til deg som betyr diagnose. Den blinker slik (*=blink -=pause) eks: *---** = kode 12. 1 blink, liten pause og 2 blink. ***---* = kode 31. 3 blink, liten pause og 1 blink. Den blinker hver kode 3 ganger, så går den på neste. Når du har fått alle kodene blinker den kode 12 igjen, og viser alle kodene en gang til. Den viser alle kodene helt til du ikke orker lenger:) Hvis bilen ikke er i gang vil den sannsynligvis vise kode 31, (tror det var 31, blokk sensor ingen RPM, men det kommer fordi bilen ikke er igang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelracer Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 helt sikker at bindersen er i de rette hullene.vil være helt sikker så jeg ikke kortslutter noe. ser på denne siden er det litt anderledes Topbuzz Web Site - Technical Information - ECU Fault Codes @ www.topbuzz.co.uk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Han har kortsluttet 4 og 6, mens det på topbuzz er 5 og 6. Det spiller ingen rolle, siden både 4 og 5 er jord. Jeg bruker alltid 4 og 6, men antar at 5 funker den også. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelracer Skrevet Mars 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 har fått feilkode 92 som eneste feil.og det betyr kamaksleføler.har skiftet den men fremdeles samme feil.så hva kan være feil.lampa forsvinner like under 90 grader på motor etter jeg har slått på tenninga på nytt.og da fungere motoren som den skal en liten stund til tempem på motoren detter ned igjen.så fusker motoren akkurat som den får feiltenning.slik at jeg må slå av tenninga igjen og da kommer motorlampe igjen. noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 92-feil kan være en plage:-( Er den nye kamsensoren du har satt inn GM-original, fra skrot eller billig sak kjøpt på nett? Det er nemlig fler enn meg som har måtte bytte den fler ganger. Min tredje sensor kjøpte jeg på skroten, og den løste problemet. Du kan jo sjekke at kammene står riktig. Kan gi 92-kode og er gratis å sjekke, men kanskje tvilsomt iom at feilen er temperaturavhengig. Dårlig veivsensor KAN også gi kamfølerfeil, siden ECU får motstridende signaler, men stoler mest på veivføleren. Basert på egen kjipe erfaring samt en haug med tråder på britiske forum, vil jeg tippe at den sensoren du har satt inn også er skrot. Det er tighte toleranser på de sensorene virker det som. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Hvis det er ny kamføler du har putta oppi så må man vel lodde om kablene til denne siden de nye følerne har annen rekkefølge på kablene? Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelracer Skrevet Mars 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 kjøpte kamakselføleren hos carparts.no .var riktignok uorginal .jeg måtte lodde kablene.var fargekoder på kablene så skal jo stemme der.stemte med fargene på kamakselføleren til de gamle ledningene der jeg måtte lodde de sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlbusDumbledore Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 helt sikker at bindersen er i de rette hullene.vil være helt sikker så jeg ikke kortslutter noe.ser på denne siden er det litt anderledes Topbuzz Web Site - Technical Information - ECU Fault Codes @ www.topbuzz.co.uk Jeg er 100% sikker. Jeg fant og toppbuzz siden, men på den står det hvor mange "pigger" som skal være i diagnoseporten, og når jeg sjekket på min var det feil. Fikk senere vite av noen drevne Omega guder fra england at Toppbuzz siden er masse feil på. Har prøvd selv slik som bildet og det fungerer. Jeg fikset mitt motorlys. Jeg vil og nevne at feilkodene betyr forskjellige ting på forskjellige Omega modeller. kode 92 til en 8V trenger ikke bety det samme som på en 16V. Sjekk at koden er for din motortype:) På en TD motor betyr kode 92: Cruise Control Device Circuit Open Or Voltage High. Håper dette hjelper:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelracer Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2008 har skiftet kamaksleføler nå etter feilkode 92.men motorlampe lyser fremdeles men ingen feilkode kommer opp med diagnose apparat. vet bare feilen er temperatur avhengig.så lenge motoren holder seg over ca 80 grader så kommer ikke motorlampe på.men når den synker under 80 så fusker bilen ,feiltenner og motorlampe kommer på etter jeg har skrudd på/av tenninga igjen. har tenkt på om det er en sensor som sender info om varmen på kjølevannet til styrenheten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelracer Skrevet April 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 ingen som vet om det er flere sensorer som styrer temp på motoren som har innvirkning på temp på motoren.har skiftet temp giver men ingen forskjell.lampa forsvinner ved 80-90 grader og kommer tilbake igjen når tempen er blitt kald. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.