Gå til innhold

Bensinmåleren kødder, tips?

Ranger emnet

volvo-Christian

Anbefalte innlegg

Bensinmåleren min er veldig ustabil, noen ganger viser den ikke noe i hele tatt, andre ganger helt tilfeldig mengde bensin. kan plutselig være halv tank, så full tank osv. Lurer på hva dette kan komme av, og om det er noe vanlig problem noen av dere har vært borti tidligere og kan forklare meg litt.

Gruer meg litt til å kjøre tom for bensin, samtidig gidder jeg ikke fylle annenhver dag.

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke anbefale deg det, men min ble kurert etter at bilen ramlet ned fra bukk :D

Ellers så er det trolig kontaktfeil på senderen i tanken, eller på kotaktene til denne i bagasjerommet. Sjekk at kontaktene til alle ledninger som går ned til tanken ikke er irret og sitter godt. Hvis ikke det hjelper, får du skru ut måleren fra tanken (en skikkelig drittjobb).

Eventuelt får du gjøre det til en vane å nullstille triptelleren hver gang du fyller full tank, og alltid tanke før du når 400km.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, han jeg kjøpte den av påsto han hadde hatt opp det i tanken å kikka, men tviler litt på det, hvis det er en skikkelig dritt jobb. kan kikke litt over kablene en dag, men er det ikke rart hvis den kan variere mellom alle mengder? og ikke bare av eller på/tom eller full tank..?

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samma problem med min. Ligger som regel på tom tank men spretter av og til opp til full, legger seg midt på osv.. Har sjekka ledninger bak og sjekka bak på speedometeret. Men ble ikke noe klokere. Har ikke giddi å sjekka i tanken enda. Bare nuller ut å kjører 40 mil..

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tank-armaturet på 745/945 er ikke vanskelig å ta opp, bare at d lukter meget my bensin for de som ikke liker det:P hehe. Får opp hele armaturet innenfra.

Veldig kjent problem detta ja!

Har samma problemet selv på min, bare at det viser innholdet i tanken noen ganger, andre ganger viser den tom, tror derfor d er kontakt/kabelbrudd/feil...

Går dårlig å kjøre på trip-telleren når man kjører som ei gammal ei en dag, og kjører schwin en annen dag folkens:D hehe

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går dårlig å kjøre på trip-telleren når man kjører som ei gammal ei en dag, og kjører schwin en annen dag folkens:D hehe

Derfor fyller du etter ca 40 mil så har du 20 liter å gå på.. Har vel 60 liters tank du også?

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, tankarmaturet er langt i fra umulig å få ut. Er bare en ubehagelig jobb, siden man må jobbe gjennom en trang inspeksjonsluke, med fastrustede deler, og skarpe kanter over alt.

Mao, ikke noe man burde gjøre med mindre man har en varm plass å stå og holde på.

Framgangsmåten er følgende:

1. Åpne bagasjerommet
  2. Ta vekk bagasjeromsmata (og resrvedekket og dekselet over der)
  3. Skru opp inspeksjonslokket (det blanke lokket på venstresiden opp mot seteryggen).
  4. Ta løs alle slanger og ledninger der. Mange styrkeord må brukes for å få av den store påfyllingsslangen.
  5. Bruk et skrujern og en hammer for å banke rundt ringen som sitter og holder tankarmaturet.
  6. Løft ut armaturet.
  7. Har du innsprøytning så bør du sjekke/bytte den lille gummislangen som går til tank-pumpa.
  8. Skrus sammen i omvendt rekkefølge. Pass på å få pakningen til tankarmaturet til å sitte skikkelig. Pass også på at "sugerøret" til bensinpumpa peker rett nedover.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor fyller du etter ca 40 mil så har du 20 liter å gå på.. Har vel 60 liters tank du også?

50 el? Husker ikke jeg.. Bruker'n bare om sommeren anyway:P Kjører diesel året rundet ellers, funker fett, -går som smurt & hakka møkk ;)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider