volvo-Christian Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Bensinmåleren min er veldig ustabil, noen ganger viser den ikke noe i hele tatt, andre ganger helt tilfeldig mengde bensin. kan plutselig være halv tank, så full tank osv. Lurer på hva dette kan komme av, og om det er noe vanlig problem noen av dere har vært borti tidligere og kan forklare meg litt. Gruer meg litt til å kjøre tom for bensin, samtidig gidder jeg ikke fylle annenhver dag. Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Vil ikke anbefale deg det, men min ble kurert etter at bilen ramlet ned fra bukk :D Ellers så er det trolig kontaktfeil på senderen i tanken, eller på kotaktene til denne i bagasjerommet. Sjekk at kontaktene til alle ledninger som går ned til tanken ikke er irret og sitter godt. Hvis ikke det hjelper, får du skru ut måleren fra tanken (en skikkelig drittjobb). Eventuelt får du gjøre det til en vane å nullstille triptelleren hver gang du fyller full tank, og alltid tanke før du når 400km. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-Christian Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Okey, han jeg kjøpte den av påsto han hadde hatt opp det i tanken å kikka, men tviler litt på det, hvis det er en skikkelig dritt jobb. kan kikke litt over kablene en dag, men er det ikke rart hvis den kan variere mellom alle mengder? og ikke bare av eller på/tom eller full tank..? Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Okey, han jeg kjøpte den av påsto han hadde hatt opp det i tanken å kikka Det finner du fort ut av. Er det blodspor i bagasjerommet, så har han trolig det :) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Volvo*Er Maskin deT Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Hadde samma prob på 740 og 760 min... bare null trippen hvis den funker... værre ere ikke... Siter ække det farlig det a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Mars 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Har samma problem med min. Ligger som regel på tom tank men spretter av og til opp til full, legger seg midt på osv.. Har sjekka ledninger bak og sjekka bak på speedometeret. Men ble ikke noe klokere. Har ikke giddi å sjekka i tanken enda. Bare nuller ut å kjører 40 mil.. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 veldig kjent problem på 740 det her Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Virker varsel lampa når du drar på håndbrekket? er samme jording for tankmåler og den lampa etter hva jeg har lest en plass.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-Christian Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Virker varsel lampa når du drar på håndbrekket? er samme jording for tankmåler og den lampa etter hva jeg har lest en plass.. Den fungerer den. Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 På min 940 er det helt like symptomer... gruer meg til å åpne tanken... Kunne vært verdt forsøket å prøve ett annet instrument kanskje?? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 For de med stv er det vel ingen problem å ta opp senderenheten/pumpa fra tanken vel..? Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 tank-armaturet på 745/945 er ikke vanskelig å ta opp, bare at d lukter meget my bensin for de som ikke liker det:P hehe. Får opp hele armaturet innenfra. Veldig kjent problem detta ja! Har samma problemet selv på min, bare at det viser innholdet i tanken noen ganger, andre ganger viser den tom, tror derfor d er kontakt/kabelbrudd/feil... Går dårlig å kjøre på trip-telleren når man kjører som ei gammal ei en dag, og kjører schwin en annen dag folkens:D hehe Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Går dårlig å kjøre på trip-telleren når man kjører som ei gammal ei en dag, og kjører schwin en annen dag folkens:D hehe Derfor fyller du etter ca 40 mil så har du 20 liter å gå på.. Har vel 60 liters tank du også? Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Altså, tankarmaturet er langt i fra umulig å få ut. Er bare en ubehagelig jobb, siden man må jobbe gjennom en trang inspeksjonsluke, med fastrustede deler, og skarpe kanter over alt. Mao, ikke noe man burde gjøre med mindre man har en varm plass å stå og holde på. Framgangsmåten er følgende: Åpne bagasjerommet Ta vekk bagasjeromsmata (og resrvedekket og dekselet over der) Skru opp inspeksjonslokket (det blanke lokket på venstresiden opp mot seteryggen). Ta løs alle slanger og ledninger der. Mange styrkeord må brukes for å få av den store påfyllingsslangen. Bruk et skrujern og en hammer for å banke rundt ringen som sitter og holder tankarmaturet. Løft ut armaturet. Har du innsprøytning så bør du sjekke/bytte den lille gummislangen som går til tank-pumpa. Skrus sammen i omvendt rekkefølge. Pass på å få pakningen til tankarmaturet til å sitte skikkelig. Pass også på at "sugerøret" til bensinpumpa peker rett nedover. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Derfor fyller du etter ca 40 mil så har du 20 liter å gå på.. Har vel 60 liters tank du også? 50 el? Husker ikke jeg.. Bruker'n bare om sommeren anyway:P Kjører diesel året rundet ellers, funker fett, -går som smurt & hakka møkk ;) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.